loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای رمضان در صحیفه سجادیه منتشر می شود

انتشارات مرتبط : بوستان کتاب قم

نویسندگان مرتبط : علی کریمی جهرمی

موسسه بوستان کتاب در موضوع ماه مبارک رمضان، اثر جدیدی زیر چاپ دارد که تالیف آیت الله کریمی جهرمی است.

دوشنبه 8 تیر 1394

مهدی محدثی مسوول روابط عمومی بوستان کتاب از انتشار یک اثر جدید در موضوع ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: موسسه بوستان کتاب در موضوع ماه مبارک رمضان اثر جدیدی زیر چاپ دارد که تالیف آیت الله کریمی جهرمی است.

مهدی محدثی اظهار داشت: کتاب «سیمای رمضان در صحیفه سجادیه»، شرح و تفسیر دو دعای دل نشین و عارفانه از آموزگار دعا و نیایش، امام سجاد – علیه السلام- است؛ که یکی مربوط به ورود به ماه رمضان و دیگری دربارۀ وداع با این ماه شریف است. چرا که آن حضرت هر سال ماه رمضان را با دعای اول، افتتاح و با دعای دوم، اختتام می فرمود و از این اهتمام دائمی، به اهمیت این ماه شریف و این دو دعای دل نشین پی می بریم.

وی افزود: امتیاز این کتاب به محور آن؛ یعنی دعای حضرت علی بن الحسین- علیه السلام- می باشد؛ که از یک سو ترنّمِ عاشقانه و زمزمۀ بندگی است و از قلب پاک خالص ترین بندۀ صالح خدا و حجت بالغۀ الهی، سرچشمه گرفته و برای ماه مبارک رمضان بهترین تغذیه ی عاشقان است و از طرفِ دیگر، عالی ترین شناخت ماه مبارک رمضان را در بر دارد.

محدثی در ادامه افزود: بر اساس نوشته مولف در مقدمه، عظمت و منزلت والای این ماه در هیچ یک از متون اسلامی مانند این دو دعای شریف، کامل و گسترده جلوه گر نشده است و اگر انسان با تأمل در این دعای شریف بنگرد، دید تازه ای به ماه مبارک پیدا خواهد کرد و گستره ی بسیار وسیعی از فضایل این ماه شریف در برابر او گشوده می شود.

وی همچنین یادآور شد: مطالب این کتاب، در دو فصل و هر فصل از چند بخش تشکیل شده که در این بخش ها به مواردی چون ستایش خدا و عوامل آن، نام های ماه مبارک رمضان، درودها، صلوات ها و درخواست ها، اوصاف و نعمت های پروردگار و ... پرداخته شده است.

مسئول روابط عمومی بوستان کتاب افزود: مباحث این کتاب، ابتدا به صورت مختصر در ماه مبارک رمضان 1406 هـ.ق. در مسجد رضوی قم بحث شده و سپس به طور کامل تر در شهر لاهه، برای گروهی از تحصیل کردگان و حقوق دانان محترم و ایرانیان مقیم هلند، طی دو ماه رمضان بیان شده، آن گاه تدوین و به صورت کتاب حاضر درآمده است.

کتاب سیمای رمضان در صحیفه سجادیه، تألیف آیت الله کریمی جهرمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 142 صفحه و قطع رقعی منتشر خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط