loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان‌سازی در قرآن

کتاب «انسان‌سازی در قرآن» از سلسله درس‌های آیت الله مصباح یزدی، به زودی از سوی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) وارد بازار نشر می‌شود. این اثر از مجموعه سخنرانی‌های آیت الله مصباح یزدی و برگرفته از مجموعه سه جلدی وی با عنوان «اخلاق در قرآن» است.

محمد روحانی، مدیر تدوین و چاپ مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) درباره این کتاب در گفتگو با ایبنا گفت: این اثر در 24 درس به بررسی موضوعات گوناگون از دیدگاه نظام اخلاقی قرآن می‌پردازد و جنبه‌های متفاوت این نظام را مورد بررسی قرار می‌دهد.
«جهات گوناگون در مفاهیم اخلاقی»، «هدایت و زلالت»، «معروف و منکر»، «اطاعت و عصیان»، «تفاوت نظام اخلاقی اسلام با دیگر نظام‌های اخلاقی»، «رابطه ایمان و ارزش اعمال» و «راه تحصیل ارزش‌های اخلاقی» برخی از موضوعات این کتاب‌اند.

این نوشتار دارای 24 درس است که از عنوان‌های آن می‌توان به «دسته بندی مسایل اخلاقی»، «آثار معرفت انسان به خدا»، «بیداری از غفلت و توجه به حقیقت»، «گرایش به مال و فرزند»، «مبانی حقوقی و اخلاقی خانواده در قرآن»، «میل به بقا و جاودانگی»، «سعادت‌طلبی و سعادت‌خواهی» و «ما و رفتار غیر اخلاقی پنهان» اشاره کرد.

کتاب«انسان‌سازی در قرآن» تنظیم و تدوین شده توسط محمود فتحعلی در شمارگان 3000 نسخه، 356 صفحه و بهای تقریبی 40000 ریال اوایل ماه آینده(اردیبهشت) وارد بازار کتاب می‌شود.

غالب آثار استاد مصباح در فروشگاه های دفتر نشر معارف قابل تهیه اند. برخی از این آثار عبارتند از : انقلاب اسلامی جهشی دیگر در تاریخ، پیام مولا از بستر شهادت، آذرخش کربلا، عروج تا بی نهایت، آیین پرواز، آموزش عقائد دوره کامل سه جلدی، معارف قرآن، راه و راهنما شناسی، راهیان کوی دوست.

شنبه 15 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط