loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مظفر اقبال با «جهان اسلام و خیزش آگاهی»

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : مظفر اقبال

کتاب «جهان اسلام و خیزش آگاهی» شامل مقالات و گفتارهایی از دکتر مظفر اقبال (اندیشمند پاکستانی) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

سه‌شنبه 16 تیر 1394

کتاب «جهان اسلام و خیزش آگاهی» نوشته دکتر مظفر اقبال (اندیشمند مسلمان پاکستانی مقیم کانادا و رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
این کتاب از یک مقدمه و زندگی نامه و همچنین 20 گفتار و گفت وگو و مقاله دکتر مظفر اقبال تشکیل شده که پیش از این، طی 10 سال اخیر در نشریات و سایت های مختلف منتشر شده اند.

عناوین گفتارها و مقالات این کتاب عبارتند از: ریشه ها، بنیادها و تاریخ نهضت جهانی اسلام، منشاء ناپلئونی دو قرن ظلم به مسلمانان، جهان اسلام و روشنفکران غربگرا، دستورالعملی برای جوامع مسلمان، اشتهای بی‏ پایان آمریکا برای خونریزی، تجربه تأسیس حکومت اسلامی از مدینه‏ النبی تا دوران معاصر، خیزش آگاهی، سرمایه اجتماعی جهان اسلام و آینده، انقلاب اسلامی ایران امید همه مسلمانان جهان است، اسلامی سازی علوم؛ چهار نگرش اسلامی برای توسعه مدرنیته اسلامی، اسلام و علم: پاسخ به رویکردی نادرست، آیا تکنولوژی هویت اسلامی را به مخاطره انداخته است؟، طب اسلامی، سنت شفای روحانی، عدالت و قدرت و منابع پایدار و جاودان قدرت در برابر تروریسم.
در بخش پیوست‏ ها هم عناوین زیر آمده است: نگرش غربی ها به قرآن همراه با مباحث سیاسی است، بررسی سنت دانشنامه‏ نویسی دربارۀ اسلام، بعضی فرقه های اسلامی از یهود و نصاری تبعیت می کنند، نمایش کاذب پیمان عدم تکثیر هسته‏ ای و گزارشی از کتاب «اسلام، علم، مسلمانان و فناوری؛ گفتگوی مظفر اقبال با سید حسین نصر».

دکتر مظفر اقبال (Muzaffar Iqbal)، متفکر مسلمان پاکستانی و بنیان گذار و رئیس مرکز «اسلام و علوم» کاناداست.

وی در رشته شیمی از دانشگاه «ساسکاچوان» کانادا موفق به اخذ مدرک دکترا شد و پس از آن، در «مؤسسه عصب شناسی دانشگاه مک گیل» در مونترئال مشغول به کار شد و در آنجا دارویی برای ردیابی تومورهای مغزی ساخت.
مظفر اقبال در سال 1954 در شهر لاهور پاکستان به دنیا آمد و در سال 1979 به کانادا مهاجرت نمود که از آن زمان تاکنون در سِمَت‏های تحقیقاتی و دانشگاهی در دانشگاه‏های ویسکانسین ـ مدیسون (85ـ1984)، مک گیل (1986) و ساسکاچوان (1984ـ1979) به فعالیت پرداخته است. سالهای 1990 تا 1999 را در پاکستان به سر برد که در مقطعی به مدیریت کمیته همکاری‏ های فنی و علمی ِ سازمان کنفرانس اسلامی و سپس مدیریت آکادمی علوم پاکستان منصوب گردید.

وی در سال 1996 از مسئولیتش استعفا داد و سه سال بعد به کانادا بازگشت و دغدغه‏ هایش را در حوزه «سنت عقلانی اسلام»، «تاریخ اسلام»، «جنبه های فلسفی و متافیزیکی ارتباط اسلام و علم»، «اسلام و غرب» و «اسلام و مدرنیته» دنبال می‏ کند

کتاب «جهان اسلام و خیزش آگاهی» در 192 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 6500 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف پیش از این کتاب «میراث عظیم و امت خفته» این نویسنده را با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی منتشر کرده بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط