loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک مرجع تقلید کتاب «شهید صدر» را نوشت

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «شهید صدر» نوشته آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید با ترجمه و تحقیق دکتر سید مهدی نوری کیذقانی (عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و زینب آذربو از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

سه‌شنبه 16 تیر 1394

کتاب «شهید صدر» نوشته آیت الله سید کاظم حسینی حائری با ترجمه و تحقیق دکتر سید مهدی نوری کیذقانی (عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و زینب آذربو از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

کتاب شیعه امامیه از دو بخش تشکیل شده است: خانواده بزرگوار و اصیل و زندگی و سیره آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر. بخش اول به زندگانی، آثار و سلوک اخلاقی خاندان صدر از جمله سید صدرالدین صدر، سید اسماعیل صدر، سید حیدر صدر و مادر شهید صدر می پردازد.

در بخش دوم به موضوعاتی چون خاطراتی از شهید صدر، اخلاق پسندیده استاد صدر، فرزندان شهید صدر، تألیفات و شاگردان شهید صدر و برخی فعالیت های ایشان از جمله در مدرسه علوم اسلامی، جمعیت علمای نجف و دانشکده اصول دین می پردازد.

در ادامه این بخش دیدگاه های شهید صدر درباره حزب گرایی، مرجعیت، اساس حکومت و... بیان می شود و در انتها هم علل ترس حکومت بعثی عراق از ایشان، روابط شهید صدر و امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، مبارزات شهید صدر با رژیم بعث، بیانیه های شهید صدر در ایام حصر و داستان شهادت ایشان از زبان شیخ نعمانی بیان می شود.

زندگینامه مولف

آیت الله العظمی سید کاظم حسینی حائری (متولد 1317 شمسی در کربلا)، از مراجع تقلید شیعه است. در سن هفده سالگی در درس خارج فقه آیت الله سید محمود شاهرودی(ره) حاضر شد و هجده سال ادامه داد.

در همین میان با آیت الله شهید سید محمدباقر صدر آشنا شد و نزدیک به چهارده سال در جلسات فقه و اصول و فلسفه و اقتصاد ایشان شرکت کرد.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از مبارزات طولانی با رژیم بعث عراق و تحمل سختی های فراوان، در جمادی الاولی سال 1394 هجری قمری ایران مهاجرت نمود و تاکنون در حوزه علمیه قم به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال دارد.

ایشان هم اکنون در شهر قم ساکن است ولی بیشتر مقلدان ایشان در کشور عراق و دیگر کشورهای عربی هستند. آیت الله حائری به همراه آیت الله هاشمی شاهرودی از برجسته ترین شاگردان «شهید صدر» محسوب می شوند.

چاپ اول کتاب «شهید صدر» در 176 صفحه، قطع رقعی، دورنگ و قیمت 7000 تومان منتشر شده و به زودی کتابهای دیگری از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری را در زمینه سیره سیاسی معصومین(ع)، تفسیر و اخلاق اسلامی منتشر می کند.

دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام چهار کتاب «راهبردهای اسلام»، «شیعه امامیه»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از مرحوم علامه عبدالهای الفضلی (متفکر برجسته شیعی عربستان)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی (مورخ برجسته لبنانی) و «اسلام، دین بیداری» از استاد محمد العاصی (اندیشمند آمریکایی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، دو کتاب «میراث عظیم و امت خفته» و «جهان اسلام و خیزش آگاهی» از دکتر مظفر اقبال (رییس مرکز اسلام و علوم کانادا) و «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا» از دکتر ظفر بنگاش را ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهای دیگری از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری، دکتر کلیم صدیقی، یوسف الخباز و طلال عتریسی منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط