loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

4 کتاب تازه یاحسینی

"قاسم یاحسینی"، پژوهشگر و نویسنده آثار جدیدی را در حوزه دفاع مقدس برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده است و آثاری نیز در دست تالیف دارد که به زودی به پایان می رسد. "سهام خیام، دختری از هویزه"، "گزارش به خاک هویزه"، "سرباز سال‌های ابری" و "خاطرات ماشاء الله کازرونی" عناوین چهار کتاب تازه یاحسینی هستند که درنمایشگاه کتاب 22 رونمایی می‌شوند.

"گزارش به خاک هویزه" خاطرات یونس شریفی از 6 ماه اول جنگ است. وی از همرزمان شهید حسین علم‌الهدی بوده و برای اولین‌بار، ناگفته‌های بسیاری درباره فعالیت این شهید در هویزه و چگونگی شهادت او را روایت کرده است.

کتاب "سهام خیام، دختری از هویزه" با تلفیقی از روش‌های کتابخانه‌ای و تاریخ شفاهی نوشته شده است. سهام خیام، دختر 12 ساله‌ای است که 9 آبان 1359 پس از پرتاب سنگ به سوی نیروهای ارتش متجاوز صدام، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

"سرباز سال‌های ابری" شامل خاطرات حسن بنادری و بازگو کننده وقایع دفاع مردم آبادان در برابر نیروهای ارتش متجاوز صدام در فاصله شهریور 1359 تا مهر 1360 است.

"خاطرات ماشاءالله کازرونی" نیز تاریخ شفاهی مبارزان انقلابی منطقه دشتستان را در بر می‌گیرد. این کتاب‌ها توسط انتشارات سوره مهر در بیست‌و‌دومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.

یاحسنی دو کتاب "پرتغالی ها در بندر ری شهر" را که در مورد حضور استعماری و استبدادی پرتغالی ها در جنوب غرب ایران و استان بوشهر است و همچنین کتابی با " شیخ حسین چاکوتاهی" را در دست تالیف دارد که به زودی به اتمام می رسد.

به گفته یاحسینی کتاب "شیخ حسین چاکوتاهی" جلد دوم از مجموعه جنبش مقاومت در جنوب ایران است که به زودی به مرحله آماده سازی برای چاپ می رسد. جلد اول این مجموعه با عنوان «ظهور و سقوط خاندان تنگستانی" چندی پیش منتشر شد.

یاحسینی درباره مجموعه جنبش مقاومت در جنوب ایران می گوید: "به تصور من این مجموعه یک مجموعه 30 جلدی خواهد بود و تاکنون 8 جلد از آن آماده چاپ شده است".

وی همچنین در حال تهیه یک مجموعه 4 جلدی با عنوان "چشم در مقابل چشم" است که به رویارویی رزمندگان سپاه پاسداران با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس می پردازد. آثار این مجموعه "رو در روی شیطان"، "پای پیاده روی آب"، "پشت سنگر موج" و "برادرم نادر" نام دارد و کتاب اول آن یعنی "رو در روی شیطان" در سال 1380 منتشر شده و بقیه کتاب ها در حال تألیف است.

به گفته یاحسینی موضوع این مجموعه زندگی شهید نادر مهدوی است و مشتمل بر چند اتوبیوگرافی با افراد مختلف است که در نهایت به شهید مهدوی منتهی می شود. شهید مهدوی در 16 مهر 1366 در رویارویی با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس ضمن منهدم کردن یک فروند بالگرد آمریکایی به شهادت رسید. این مجموعه زوایای پنهان و برای اولین بار منتشر شده عملیات مقابله به مثل را روشن می سازد./منبع: سایتهای نوید شاهد و ایبنا

آثار زیر از این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و دیگر مراکز مرتبط قابل تهیه است:

ابوعطا و گریه جلاد
رضای کوچک
شهریور 1320
قشون پهلوی

سه‌شنبه 18 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط