loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خبرهای جدید از استاد یثربی

«یحیی یثربی»، استاد فلسفه و عرفان نظری، تفسیر قرآن با عنوان «تفسیر روز» می‌نویسد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: من با انجام این کار به یکی از آرزوهای بزرگم رسیدم. در این کار سعی کردم با پرهیز از بیان مطالب تکرار‌ی و نپرداختن به مسائلی که آن‌ها را در آموزه‌های قرآن جدی نمی‌دانم، عمل کنم.
استاد یثربی ادامه داد: این کتاب 200 صفحه مقدمه دارد که جهت سری کامل تفسیر نوشته شده و در ابتدای جلد نخست آمده است. تفسیر دو سوره حمد و بقره نیز 300 صفحه شده است. هنوز مشخص نیست که این کتاب را به کدامیک از ناشران متقاضی بسپارم. از نظر خودم این سری تفسیر قرآن حدود 10 جلد خواهد شد.
پس از انجام پژوهش‌هایی درباره فلسفه «مشاء» با محوریت ابن‌سینا، فلسفه «حکمت اشراق» با محوریت سهروردی، تصمیم گرفتم که پژوهشی هم درباره فلسفه «حکمت متعالیه» که محوریت آن ملاصدرا شیرازی است انجام دهم.
وی ادامه داد: در حکمت ملاصدرا کارهای بسیاری انجام شده اما چون مهندسی در آن صورت نپذیرفته پراکنده کاری‌های بسیاری صورت گرفته است.
یثربی به تازگی کتاب «تحلیلی بر مبانی فلسفه سیاست در اسلام» را برای انتشار به نشر امیرکبیر سپرده است.
وی پیش‌تر درباره این کتاب گفته بود: از نظر من فلسفه اسلامی ما باید جهانی شود و به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد.
وی ادامه داد: من معتقدم دیدگاه مبانی فلسفی-اسلامی پیشرفته‌تر از تمامی مکاتب و اندیشه‌های دیگر است. این کتاب حدود 500 صفحه دارد.
از دیگر کتاب‌های «یحیی یثربی» که در سالهای گذشته به چاپ رسیده می‌توان به «ماجرای غم انگیز روشنفکری در ایران»، «محمد(ص) پیام آور عدل و آزادی»، «پژوهشی در نسبت دین و عرفان» ، «جلوه‌های نیاز» (ترجمه مناجات منظوم حضرت علی(ع) با گزیده‌ای از فرمان مالک اشتر)، «روشن‌اندیشی و روشن‌فکری» (رساله‌ای برای بیان روشن‌فکری برای غیرمتخصص‌ها)، «عرفان و شریعت» اشاره کرد.
«یحیی یثربی»، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی همچنین در پایگاه اینترنتی خود، کلاس‌های فلسفه و عرفان برگزار می‌کند.وی با بیان این‌که درس فلسفه و عرفان به صورت یک هفته در میان ارائه می‌شود، افزود: مخاطب این درس‌ها همه افراد علاقه‌مند به فلسفه و خردورزی هستند که باید مطلب هر درس را با دقت بخوانند و با علاقه‌مندان دیگر در میان بگذارند.
نشانی پایگاه اینترنتی استاد «یحیی یثربی» http://www.yasrebi.org است.

کتاب‌های زیر از این استاد در دست چاپ می‌باشند:
1.از راه تا راز؛ سه دفتر(1و2و3) در یک جلد
{انتشارات امیرکبیر}
2.مبانی فلسفه‌‌ی سیاست در اسلام
3.چیستی فلسفه
4. جلد اول تفسیر قرآن با عنوان تفسیر روز

در حال حاضر از این نویسنده نواندیش و منتقد نظریه پرداز، کتاب "محمد (ص) ! پیام آور عدل و آزادی" در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و دیگر فروشگاههای مرتبط موجود و قابل تهیه است.

شنبه 22 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط