loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب "دا" در راه ترجمه به 4 زبان و چاپ بیستم

مدیر عامل انتشارات سوره مهر با اشاره به چاپ بیستم کتاب "دا" گفت: این کتاب در مرحله انتخاب مترجم و عقد قرارداد برای ترجمه به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی قرار دارد. کتاب"دا" شامل خاطرات زهرا حسینی از مقاومت در خرمشهر و نوشته اعظم حسینی، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
حمزه‌زاده، با اشاره به استقبال کم نظیر از کتاب "دا" اظهار داشت: این کتاب از نظر تعداد نوبت چاپ منحصر به فرد است. مدتی بعد از انتشار، کتاب "دا" در بازار نبود. ما تصور نمی‌کردیم که در مدت دو هفته، تیراژ قابل ملاحظه‌ای از کتاب به فروش برسد.
وی با اشاره به ویژگی‌های مخاطبان "دا" ادامه داد: برخی تشکل‌ها و گروه‌هایی که به نوعی موضوع کتاب به آن‌ها مربوط می‌شد، این اثر را خریداری کردند. مانند گروه‌های دانشجویی و گروه‌های مربوط به حمایت از خانواده‌ها یا NGO هایی که در باره مسایل زنان تشکیل شده‌اند. ما حداکثر یک نوبت چاپ این کتاب را به صورت دولتی، به فروش رسانده‌ایم.

حمزه‌زاده افزود: از دلایل پرمخاطب بودن این کتاب می‌توان به ارزش محتوایی، بیان رویدادهای شگفت‌انگیزی که پیش از این اتفاق افتاده و نوع نگارش اشاره کرد که سبب شده مورد اقبال مردم قرار گیرد.

وی افزود: اطلاع رسانی و تبلیغ هم جایگاه قابل ملاحظه‌ای دارد. قبل از تولید کتاب "دا" نشست مطبوعاتی برگزار کردیم. همچنین در جلسه رونمایی، گروهی از سینماگران حضور داشتند که کتاب را از قبل مطالعه کرده بودند. در واقع از محصولی صحبت نشد که برای دیگران ناآشنا باشد. این کتاب به کسانی معرفی شد که اطلاعات اولیه‌ای از آن داشتند و منتظر انتشارش بودند.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر به نقش صدا و سیما در معرفی کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: حمایت صدا و سیما هم در معرفی کتاب "دا" تاثیر داشت. در برنامه "دو قدم مانده به صبح" گزارش کاملی از این کتاب به نمایش در آمد. با این وجود برخی کتاب‌ها از جمله "دا" این جوهر را دارند که بتوانند از خودشان دفاع کنند. همه کسانی که این کتاب را خواندند، تحت تاثیر قرار گرفتند و خود را ملزم دانستند درباره این اثر متنی بنویسند یا پیامی بدهند و این نشان می‌دهد که کتاب توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

حمزه زاده افزود: وظیفه ناشران برای ارتقا جایگاه یک اثر انجام اقدامات درخور شان کتاب در مرحله‌های تولید، تبلیغ و توزیع است. ما با همین روش پیش رفتیم و نتیجه این اقدامات انتشار کتاب "دا" در بیست نوبت چاپ و شمارگان 50 هزار نسخه است. پیش‌بینی می‌شود شمارگان این کتاب تا پایان سال به 100 هزار نسخه برسد.

وی با اشاره به متولی تهیه کتاب "دا" که از 20 سال سابقه در زمینه ادبیات دفاع مقدس برخوردار است، گفت: با توجه به این که متولی "دا" دفتر ادبیات و هنرمقاومت حوزه هنری و به این گونه آثار واقف است، از یک سال پیش نوید ارائه کتاب پرخواننده‌ای را داده بود.

محمد حمزه‌زاده با توجه به تعداد خوانندگان کتاب‌های دفاع مقدس توضیح داد: هنوز هم در میان مسوولان و نویسندگان این تلقی وجود دارد که کتاب‌های دفاع مقدس از مخاطب فراوانی برخوردار نیستند. اما انتشارات سوره مهر بیش از 80 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس دارد که بین 5 تا 40 نوبت چاپ شده‌اند. ما بر این اعتقادیم که کتاب‌های جنگ خواننده دارند. علت هم وجود نسل جوان و نوجوان فعلی است که نسبت به دفاع مقدس و وقایع آن کنجکاوند و در این کتاب‌ها به دنبال پاسخ هستند.
کتاب"دا" شامل خاطرات زهرا حسینی از مقاومت در خرمشهر و نوشته اعظم حسینی، در 831 صفحه و قطع وزیری با قیمت 11 هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

"فرمانده من" و "دا" پرتیراژترین کتابهای سوره مهر در سال 87
دو کتاب "دا " و "فرمانده من" که از جمله کتابهای پرتیراژ انتشارت سوره مهر به شمار می‌آیند به ترتیب به چاپ سی و یکم و چهلم رسیدند.

"فرمانده من" و "دا" پرتیراژترین کتابهای انتشارات سوره مهر در سال 87
86 عنوان از کتابهای انتشارات سوره مهر در سال 87 به چاپهای بالای پنج نوبت رسیده است. بر اساس آمار پر تیراژترین کتابهای سوره مهر تا نیمه بهمن ماه 87 بیشترین نوبت چاپ مربوط به قصه فرماندهان است که 40 بار تجدید چاپ شده است.
کتابهایی که بیش از 30 نوبت چاپ شده‌اند عبارتند از "فرمانده من" (40 نوبت چاپ) و "دا" (چاپ 31). کتابهایی که به چاپهای بین 20 تا 30 رسیده‌اند عبارتند از "من او" (چاپ 26) و "حماسه یاسین" (چاپ 21).
کتاب‌هایی که بیش از 10 بار تجدید چاپ شده‌اند عبارتند از: پا به پای باران (چاپ 18)، در کمین گل سرخ (چاپ 18)، رفاقت به سبک تانک (چاپ 18)، نامه‌های فهیمه (چاپ 17)، اصیل‌آباد (چاپ 16)، داستان‌های شهر جنگی (چاپ 16)، فرزندان ایرانیم (چاپ 15)، آقای شهردار (چاپ 14)، پاوه سرخ (چاپ 14)، خاطرات عزت‌شاهی (چاپ 14)، شطرنج با ماشین قیامت (چاپ 14)، گرداب سکندر (چاپ 14)، معلم فراری (چاپ 14)، ارمیا (چاپ 13)، جایزه (چاپ 13)، من می‌گویم شما بگریید (چاپ 13)، از نخلستان تا خیابان خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) (چاپ 12)، سفر به گرای 270 درجه (چاپ 12)، مدال و مرخصی (چاپ 12)، پرواز سفید (چاپ 11)، جنگ پابرهنه (چاپ 11)، حرمان هور (چاپ 11)، ناگفته‌های جنگ (چاپ 11)، هفت روز آخر (چاپ 11)، آنجا که خانه‌ام نیست (چاپ 10)، پروانه در چراغانی (چاپ 10)، تکه‌ای از آسمان (چاپ 10)، خرمشهر کو جهان‌آرا (بانوی ماه 5) (چاپ 10) و دسته یک‌ (چاپ 10).

کتاب دا به همراه دیگر کتابهای فوق در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و فروشگاههای مرتبط موجود و قابل تهیه است.

شنبه 22 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط