loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس» منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : عباس نیکزاد

کتاب «بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس» نوشته حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نیکزاد به همت بنیاد علمی و فرهنگی حیات و دفتر نشر معارف منتشر شد.

یکشنبه 21 تیر 1394

یکی از مباحث مهم در دین ‏پژوهی، بحث های تطبیقی است که میان ادیان مختلف صورت می گیرد در این بررسی ها می توان به نقاط مثبت و برجسته و یا نقاط منفی و ضعف ادیان مختلف پی برد. یکی از بهترین بحث های تطبیقی میان سه دین اسلام و مسیحیت و یهودیت، بررسی تطبیقی قرآن با کتاب مقدس است. این بررسی ها می تواند پاسخی باشد برای همة جوانانی که از دلیل برتری اسلام بر ادیان دیگری مانند یهودیت و مسیحیت پرسش می کنند و به دنبال یافتن پاسخ درخوری برای این پرسش خویش هستند.
موضوعاتی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند عبارتند از: 1. سندشناسی، 2. خداشناسی، 3. پیامبر شناسی، 4. معاد شناسی، 4. هماهنگی و انسجام درونی، 5. عقلانیت. هر یک از این موضوعات، ابتدا از منظر نگاه قرآن کریم مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن دیدگاه عهد قدیم و به دنبال آن دیدگاه عهد جدید بیان می شود.

کتاب «بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس» در شش فصل، 272 صفحه، قطع رقعی، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 10هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف پیش از این، کتابهای «کلام جدید»، «کتاب مقدس زیر ذره بین»، «نظارت استصوابی»، «مجلس خبرگان رهبری» و «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» را از این نویسنده و پژوهشگر منتشر کرده است و به زودی کتاب «دفاع از حریم امامت و تشیع» را روانه بازار کتاب و اندیشه می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط