loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برداشت اول با محوریت افول آمریکا منتشر شد

شماره هشتم دور جدید نشریه " برداشت اول" با محوریت افول آمریکا و صاحب امتیازی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منتشر شد.
نشریه برداشت اول با مقالاتی از فرید زکریا، نوام چامسکی، ریچارد هاس، حمید مولانا، ابومحمد عسگرخانی، نوامی وولف، پل فرام، محمد علی رامین، مارتین بولار و ... با محوریت بحث "افول آمریکا" منتشر شده است.

فهرست مطالب شماره جدید نشریه "برداشت اول" که درقالب چند"پرونده" طبقه بندی وتنظیم شده چنین است: پرونده معرفی کتاب، اوباما و آینده آمریکا، پرونده انتقال اسرائیل، افول آمریکا ، مقالات، افول آمریکا، ترجمه ها، جنگ سرد.
عناوین مقالات اصلی نشریه نیز به این شرح است : چرایی سخن دکتر احمدی نژاد درباره هولوکاست، افول هژمونیک اقتصاد آمریکا، پایان تاچریسم، مرگ بزرگ، جمعیت شنایی یهود، خاورمیانه در نگاه اوباما، مختصات جنگ سرد جدید
همچنین دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در مقدمه این نشریه آورده است : نو محافظه کاران آمریکایی در دوره بوش، خود را محق می دانستند که با دخالت در ساختار سیاسی و نهادهای اصلی نظام های سیاسی و دگرگون کردن آنها، به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند، طرح خاورمیانه بزرگ در راستای برتری جهانی ایالات متحده به عنوان یک ضرورت راهبردی تدوین شد، این طرح راه حل مشکل خاورمیانه را "دموکراتیزاسیون آمرانه و آمریکایی" می پنداشت، شکست طرح خاورمیانه بزرگ، مقدمه ای برای شکست تفکر سرمایه داری در جهان است."
پروفسور حمید مولانا مشاور رئیس جمهور ، استاد دانشگاه و صاحبنظر امور ارتباطات و رسانه در گفتگویی مشروح با نشریه " برداشت اول" ، ابراز عقیده کرده است :" تاریخ آمریکا با جنگ شروع شده، با جنگ ادامه پیدا کرده و امروز بیش از هر زمان دیگری با جنگ سروکار دارد. جالب این جاست که این جنگها خارج از قلمرو این سرزمین است، اگر کمی دقت کنیم می بینید که معنای امپراطوری هم این را اقتضا می کند ، ولی مشکل از وقتی پیش می آید که شما دیگر برنده مطلق و قاهر جنگ نباشی!"
در بخش ترجمه های این نشریه، مقاله ای از فرید زکریا که در نشریه نیوزویک منتشر شده ترجمه شده و در خصوص بحران مالی عظیم آمریکا در آن آمده است:" بسیاری از مردم عادی آمریکا در تبلیغات خانه داری و صاحب مسکن شدن شرکت کردند فقط به این دلیل که فرضیه غلطی مبنی بر بالارفتن سریع قیمت مسکن تا ابد را داشتند، نکته همین است که اگر افزایش قیمت مسکن تا ابد ادامه داشته باشد، نهایتا جمع آن بزرگتر از GDP خواهد شد که می دانیم امکان پذیر نیست، بدین معنی که بالاخره قیمت مسکن جایی توقف می کند.

این نشریه به زودی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

یکشنبه 23 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط