loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه اندازی سایت روزشمار انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام فخرزاده از افتتاح سایت روزشمار انقلاب اسلامی تا پایان فروردین‌ماه امسال خبر داد.
حجت الاسلام سعید فخرزاده، مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر گفت: ده سال پیش پژوهشی مبنی بر گردآوری رویدادهای انقلاب که در نشریات مختلف منتشر شده بود، شروع شد و تا کنون حاصل این پژوهشها در 10 جلد منتشر شده است.

وی افزود: پس از مشورتها تصمیم گرفتیم با افتتاح سایتی این اطلاعات گردآوری شده را در دسترس عموم مردم قرار دهیم که هم اکنون مشغول وارد کردن اطلاعات هستیم و فکر می‌کنم تا اواخر فروردین ماه بتوانیم این سایت را فعال کنیم.

فخرزاده در ادامه اعلام کرد: اطلاعات سایت روزشمار انقلاب اسلامی مربوط به وقایع سالهای 56 تا دی ماه 57 است که از منابع خبری مختلف مثل روزنامه‌ها، نشریه‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین از روی خاطرات و کتابهای که در این زمینه منتشر شده، گردآوری شده است.

مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری اظهار داشت: امیدواریم که در آینده بتوانیم منابع کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی را به این سایت متصل کنیم و به دلیل همین دلیل بنا داریم تا در مرحله اول عناوین منابع، اسامی نویسندگان، عناوین و فهرست اعلام و در مرحله دوم خلاصه مطالب کتابها را در سایت قرار دهیم و در نهایت در مراحل بعدی همراه با گسترش منابع این کتابخانه، متن کامل کتابها را به صورت پی دی اف یا متن در سایت قرار دهیم.

پیش از این در ایام دهه فجر، پایگاه اینترنتی تاریخ شفاهی حوزه هنری با حضور مرتضی سرهنگی و سعید فخرزاده افتتاح شد که محسن کاظمی، تدوینگر خاطرات عزت شاهی، خانم دباغ و احمد احمد، سردبیری آن را بر عهده دارد.

واحد تاریخ شفاهی انقلاب دفتر هنر و ادبیات انقلاب حوزه هنری تاکنون کتابهای خاطرات بسیاری از مبارزین انقلاب اسلامی را منتشر کرده است که مشهورترین آنها خاطرات عزت شاهی، خاطرات احمد احمد و خاطرات خانم دباغ است. گزیده بهترین کتابهای خاطرات این واحد در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز توزیع مرتبط موجود است.

دوشنبه 24 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط