loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم هنر تکنولوژیک

چاپ دوم «ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک» از مجموعه آثار استاد محمد مددپور، با طرحی جدید از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب، که از تولیدات پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی است به صورت نظری به ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک می‌پردازد و در مباحث خود حوزة تکنولوژی اطلاعات را مورد توجه قرار داده است.

«ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک»در یک مقدمه علمی، چهار فصل و کلام آخر تنظیم شده است چهار فصل کتاب به صورت کلی، نقدی است به صنعت هنر تکنولوژیک که به جای پرداختن به روح هنری و نقبی به هنر که برخواسته از جهان ناسوتی و لاهوتی است، به جهان مادی و سرمایه‌داری بسنده شده است.

فصل اول کتاب به ماهیت تکنولوژی از نظر فلسفی و علمی به هنر می‌پردازد و بنیاد حضوری و مابعدالطبیعی تکنولوژی را به بحث می‌گیرد و از اصول تکنیکی، انتقال تکنولوژی به معنی فلسفی، آشفتگی انتقال تکنولوژی کاربردی به کشورهای غیر تکنولوژیک می‌گوید.

در فصل دوم به تجلی وجود در نظام تکنیک و نظام معنوی می‌پردازد که هنر و صنعت قدیم و جدید، مابعدالطبیعة هنر تکنولوژیک، اندیشه انتقادی پرپر حافظ نظام تکنیک و غربزدگی از بحث اصلی آن است.

در فصل سوم به مابعدالطبیعة سینما، هنر تکنولوژیک می‌پردازد که تکنولوژی نحوی انکشاف حقیقت، وارستگی از عالم تکنیک، تکنیک ـ هنر سینما، ولایت، صورت انکشاف حقیقت از بحث اصلی آن است.

فصل چهارم به اطلاعات و تکنولوژی اطلاعاتی می‌پردازد که تکنولوژی اطلاعاتی رسانه‌های گروهی، تکنولوژی اطلاعاتی تحقیقاتی ـ علمی، اطلاع به ایران از اهم بحث این فصل است. در کلام آخر وی به دو راه تکنیکی و معنوی می‌رسد که آن را فرا روی خوانندگان می‌گذارد، که به حقیقت هنر پی برده و از صنعتی شدن هنر به معنای کالایی دوری گزیده شود.

در متن کتاب دربارة هنر، چنین آمده است: ما نباید تسلیم همان نسبتی شویم که بین بشر جدید و تکنولوژی وجود دارد. تسخیر جوهر تمدن جدید غرب در گروه همین تغییر نسبت است، وگرنه، گزینش، آن‌سان که ما انتظار داریم امکان‌پذیر نخواهد بود.

چاپ دوم «ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک» در 198 صفحه و با قیمت 2600 تومان منتشر شده است.

آثار زیر از این استاد و فیلسوف هنر در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز توزیع مرتبط موجود و قابل تهیه است:
آشنایی با آرای متفکران درباره هنر 3و4
آشنایی با آرای متفکران درباره هنر جلد 2
آشنایی با آرای متفکران درباره هنر جلد 5
انقلاب اسلامی و نظریه پایان تاریخ
بحران نیهیلیسم فکری و هنری نیچه
تجلیات حکمت معنوی در هنر اسلامی
تفکری دیگر
حقیقت و هنر دینی
حکمت انسی و زیبایی شناسی عرفانی هنر اسلامی
درآمدی بر سیر تفکر معاصر
سیر تفکر معاصر کتاب اول
سیر تفکر معاصر کتاب دوم
سیر تفکر معاصر کتاب سوم
سیر حکمت و هنر مسیحی؛ از عصر ایمان تا عصر خرد (عصر ایمان)
سیر حکمت و هنر مسیحی؛ از عصر ایمان تا عصر خرد (عصر خرد)
سیر فرهنگ و ادب در ادوار تاریخی
سینمای اشراقی
فلسفه های پست مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته
ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک

پنجشنبه 27 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط