loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فعالیت‌های تاریخ‌نگاری نویسنده «نهضت امام خمینی»

کتاب جدید سیدحمید روحانی درباره امام به‌زودی منتشر می‌شود. روحانی در جدیدترین کتاب خود با عنوان «زندگی‌نامه حضرت امام(ره)» به شرح دوران کودکی، جوانی، مبارزات انقلابی و رهبری امام خمینی (ره) پرداخته که به زودی منتشر می‌شود.
این محقق و تاریخ نگار گفت: آنچه در این کتاب بیش از همه برای من مهم بود و سعی کردم جواب روشنی به آن بدهم این بود که بگویم امام تحت چه شرایطی نشو و نما کردند که صاحب چنان اندیشه‌های والا و منحصر به فردی شدند.
وی افزود: در این راستا تلاش کردم با ارزیابی شرایط زندگی امام و حوادث و وقایع سرنوشت‌سازی که در دوران نوجوانی و جوانی ایشان اتفاق افتاده است به بررسی ابعادی از زندگی و افکار ایشان بپردازم که تا کنون کمتر به آن توجه شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر کار تحقیق و نگارش این اثر به پایان رسیده است و اگر چاپ آن به تأخیر نیفتد احتمال عرضه آن در نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد.
روحانی همچنین از به پایان رسیدن نگارش اثر دیگری با عنوان «هواداران حکومت اسلامی در دوران ستمشاهی» خبر داد.
رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به طرح حکومت اسلامی که در سال 1348 از سوی حضرت امام در نجف عنوان شد، گفت: بعد از این طرح، تحول عظیمی در جامعه ایران و به خصوص در میان جوانان دانشگاهی به وجود آمد و ما می‌بینیم که بیشتر هواداران حضرت امام نیز از میان نسل تحصیلکرده و دانشگاهی کشور بودند.
نویسنده کتاب "نهضت امام خمینی" افزود: در کتاب «هواداران حکومت اسلامی» به شرح زندگی و افکار افراد و گروه‌هایی که در دهه 50 بر علیه نظام ستمشاهی قیام کردند و به شهادت رسیدند، پرداخته‌ام.
روحانی همچنین با بیان اینکه چاپ شانزدهم جلد اول مجموعه «نهضت امام» از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نمایشگاه عرضه می‌شود، اضافه کرد: کار نگارش جلد چهارم و پنجم این مجموعه نیز رو به پایان است و به زودی آنها را تحویل ناشر می‌دهم.
مدیر مسئول فصلنامه تاریخی 15 خرداد تاکید کرد: «نهضت امام» پروژه‌ای 20 جلدی است که به یاری خدا جلد چهارم آن امسال به شهادت حاج آقا مصطفی می‌رسد.

درباره زندگی و اندیشه های امام خمینی و انقلاب اسلامی کتابهای بسیاری در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز توزیع مرتبط موجود است که با مراجعه به بخش "طبقه بندی موضوعی" قابل تهیه و خرید است.

شنبه 29 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط