loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار 9 اثر تاریخ شفاهی جدید دفتر هنر و ادبیات حوزه هنری

مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری ضمن بیان اینکه در سال گذشته دفاتر ادبیات مقاومت مراکز استانها گسترش یافته، از انتشار 9 مجلد دیگر از خاطرات افرادی خبر داد که در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی حضور داشتند.
حجت الله الاسلام سعید فخرزاده، مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری، در گفتگو با مهر ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌هایی که سال گذشته در حوزه هنری پیگیری کردیم، گسترش دفاتر ادبیات مقاومت مراکز استانهای کشور بود تا بتوانیم اطلاعات و خاطرات کسانی را که در مبارزات انقلاب اسلامی حضور داشتند، گردآوری و منتشر کنیم.

وی افزود: در راستای این هدف سال گذشته خاطرات افراد زیادی دربرخی از استانهای کشور گردآوری شده که در قالب 9 اثر منتشر می‌شود و برخی از خاطرات هم در مراحل جمع‌آوری است که پس از تکمیل آنها منتشر خواهد شد.

به گفته فخرزاده خاطرات دکتر پوریزدان پرست از دانشجویان فعال شیراز، خاطرات بهجتی معروف به "شفق" از روحانیون و شاعران یزد، خاطرات ماشاالله کازرونی از مبارزان بوشهری، خاطرات سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق کشور از همدان و خاطرات شهید سیدعلی اکبرابوترابی از قزوین بخشی از این طرح را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آنکه این طرح ادامه خواهد داشت از خاطرات آیت الله گرگانی از روحانیون استان گلستان، دکتر حافظ نیا استاد دانشگاه تربیت مدرس از مشهد، خاطرات حجت الاسلام سید تقی درچه‌ای از اصفهان و خاطرات دکتر عالی‌اولین استاندار لرستان پس از انقلاب به عنوان دیگر کتابهای این مرکز نام برد که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.

فخرزاده همچنین ساخت فیلمی از روی کتابهای "دا" و "خاطرات شفاهی عزت شاهی" را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون فیلم‌نامه خاطرات عزت‌شاهی آماده شده اما کارگردان این فیلم هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب خاطرات زندانیان سیاسی قبل ازانقلاب از دیگر برنامه‌های ماست، اظهار داشت: خاطرات کوتاهی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در مراحل مختلف دستگیری، بازجویی و دوران زندان گردآوری شده است که در قالب کتاب 500 صفحه‌ای منتشر خواهد شد. به گفته فخرزاده این کتاب زیر نظر سید سعید غیاثیان گردآوری و تدوین می‌شود.

غالب کتابهای تاریخ شفاهی دفتر هنر و ادبیات حوزه هنری در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز مرتبط موجود و قابل تهیه است. برای مشاهده عناوین این کتابها به بخش "طبقه بندی موضوعی" سایت مراجعه نمائید.

شنبه 29 فروردین 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط