loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیان تاریخ تخریب قبور ائمه (ع) در «گنبد کبریا»

انتشارات مرتبط : دلیل ما

کتاب «گنبد کبریا» اثر حجت الاسلام حیدرعلی جعفری به بحث قبور ائمه (ع) و تخریب آنها در طول تاریخ پرداخته است.

جمعه 2 مرداد 1394

یکی از سنت های جاری در تمام ملل جهان، سنت تکریم اعاظم و بزرگان است و امت های مختلف برای تکریم اولیای خود، بر مزارشان گنبد و بارگاه می ساختند. از جمله این قبور می توان به قبر دانیال نبی در شوش دانیال و قبر حضرت هود و حضرت صالح در نجف اشرف اشاره کرد.

پس از ظهور اسلام نه تنها از این سنت نهی نشد، بلکه به این امر تشویق و سفارش گردید. با توجه به سیره پیامبر (صلی الله علیه وآله) که به زیارت قبر مادر خود رفته و قبر ایشان را بازسازی و تعمیر کرد، و آیه 21 سوره احزاب که خداوند امر به الگوبرداری از رسول خود می کند، در می یابیم که تکریم بزرگان از سنت های قطعی آن حضرت بوده و باید پیروی کنیم و در پی تکریم قبور بزرگان دینی برآییم.

کتاب «گنبد کبریا» بر آن است تا با بیان تاریخ تخریب قبور ائمه معصومین (علیهم السلام) از گوشه ای از ظلم هایی که به خاندان وحی بعد از شهادتشان شد پرده برداری کند. این کتاب تحقیقی جامع درباره تاریخچه تخریب قبور و بارگاه های اهل بیت (علیهم السلام) در 3 فصل است.

فصل اول به ماجرای تخریب قبور امامان مدفون در قبرستان بقیعِ مدینه الرسول (صلی الله علیه و آله) پرداخته و توصیفی از قبرستان بقیع و احداث بنای با شکوه بر مزار امام مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) ارائه نموده است؛ سپس تاریخچه ای از تجدید بنا و تخریب این قبور توسط دشمنان اهل بیت(ع) ذکر شده است.

دومین فصل کتاب بیانگر تاریخ بارگاه ائمه مدفون در کشور عراق یعنی شهرهای کربلا، نجف، سامراء و کاظمین پرداخته شده، و احداث بنا برای قبور آنان و تخریب و تجدید بنای آنها در طول تاریخ، مورد بررسی و شرح قرار گرفته است.

مشهد الرضای خراسان موضوع فصل سوم این کتاب است که تاریخچه آن طی 20 صفحه مفصلا بیان شده و تجدید بنا و حمله های دشمنان به این بارگاه ذکر شده است.

کتاب «گنبد کبریا» در 136 صفحه رقعی توسط حجت الاسلام حیدرعلی جعفری به رشته تحریر درآمده و انتشارات دلیل ما آن را چاپ کرده و به بازار نشر عرضه کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط