loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی مفاهیم کلیدی حوزه جنگ در کتاب «حقوق جنگ و مخاصمات مسلحانه»

انتشارات مرتبط : خرسندی

«حقوق جنگ و مخاصمات مسلحانه» اثر حسین نواده توپچی از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شده است.

جمعه 2 مرداد 1394

کتاب «حقوق جنگ و مخاصمات مسلحانه» اثر حسین نواده توپچی از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شده است.

این کتاب بر آن است تا ضمن کمک به توسعه ادبیات حوزه حقوق مخاصمات مسلحانه در کشور، مفاهیم کلیدی مانند جنگ، مخاصمات مسلحانه، نبرد و حقوق بشردوستانه را به دقت مورد بازشناسی قرار دهد و با پرداختن به قضایای اواخر قرن بیستم و سده جدید، اقدامات شورای امنیت در مورد منازعات مسلحانه، تأسیس دادگاه های ویژه و دیوان کیفری بین المللی، ورود معیارهای حقوق بشری به حوزه حقوق بشردوستانه و توسعه حقوق مخاصمات مسلحانه را نمایان سازد.

با وجود همه اقدامات بشردوستانه صورت گرفته، جامعه بین المللی شاهد تحولات نگران کننده ای در حوزه مخاصمات مسلحانه است. پدیده شورشیان مورد توجه حقوق بین الملل در اثر تحولات جهانی به صورت گروه های تروریستی و فاقد هویت ملی بروز کرده و در نتیجه صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره انداخته است که این امر نیازمند تأملات بیشتر و چاره اندیشی حقوق است.

این کتاب در 3 فصل به مباحث موجود به تفصیل پرداخته است. «حقوق جنگ و مخاصمات مسلحانه» در بیش از 420 صفحه با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط