loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی مطالبات رهبری از مذاکرات هسته ای پس از توافق: کتابی که به مذاق بسیاری خوش نیامد

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | مهدی مطلبی

امروز که جمع بندی مذاکرات هسته ای صورت گرفته بد نیست نگاهی به کتاب «عقب نشینی ممنوع» انداخته شود تا مواضع رهبری در طول مذاکرات هسته ای باخوانی شود.

چهارشنبه 7 مرداد 1394

«عقب نشینی ممنوع» عنوان کتابی است که در آن بررسی نظرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در باب مذاکرات هسته ای از مرداد 92 تا اسفند 93 است که مرحوم حجت الاسلام مهدی مطلبی آن را تدوین کرده و موسسه شهید کاظمی منتشر کرده است.

این کتاب که در آن با توجه به ترتیب زمان بیانات رهبری آورده شده مواضع ایشان پیرامون مسله هسته ای مطرح شده است.

این کتاب از سوی فردی تدوین شده که در حوزه مسائله هسته ای فعالیت بسیاری انجام داده بود و این کتاب یکی از جمله کارهای او بوده که منتشر شده است.

وی در این کتاب که به مذاق بسیاری خوش نیامده بود هیچ تحلیل و سخنی از خود نیاورده و تنها به بیانات رهبر معظم انقلاب اکتفا کرده بود و آنها در یک مجلد گردآورده بود.

سخنانی که بسیاری آن را نصب العین خود می دانند اما در عمل این طور نبود و گوشزد کردن آن به واسطه یک کتاب برای آنها گران آمده بود.

وی در انتهای کتاب یک پاراگراف تحت عنوان جمع بندی آورده بود که بعد از آن دوباره به بیانات رهبر انقلاب ارجاع داده بود.

در بخشی از متن انتهایی کتاب آمده است: «آنچه گذشت مروری بود گذرا بر نظرات و مواضع مقام معظم رهبری در باب مذاکرات هسته ای، گذشته از نظرات صریحی که ایشان در باب مباحث مختلف مربوط به این مذاکرات ابراز داشته بودند دیگر جای هیچ شک و ابهامی درباره مواضع ایشان باقی نمی ماند...»

وی در ادامه همین متن بخش هایی از سخنان رهبری پیرامون موضع گیری افراد مختلف در ارتباط با اتفاقات را نقل کرده بود که بخشی از آن به این شرح است: «این جور نیست که شما باید منتظر بمانید که ببینید رهبری در باره فلان شخص یا فلان حرکت یا فلان عمل یا فلان سیاست چه موضعی اتخاد می کند که براساس آن شما هم موضع گیر کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد ... شما هم وظایفی دارید به صحنه نگاه کنید، تصمیم گیری کنید اما معیار عبارت باشد از تقوا.»

حالا امروز که جمع بندی مذارکات هسته ای صورت گرفته بد نیست نگاهی به کتاب «عقب نشینی ممنوع» انداخته شود تا مواضع رهبری در طول مذاکرات هسته ای باخوانی شود تا امروز افراد در نتیجه گیری از جمع بندی نهایی در قیاس با مواضع معظم له دچار انحارف نشوند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط