loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«علم و اراده الهی» به بازار نشر آمد

نویسندگان مرتبط : محمدحسن قدردان قراملکی

کتاب «علم و اراده الهی» به قلم محمدحسن قدردان قراملکی منتشر شد.

دوشنبه 19 مرداد 1394

پژوهش حاضر دارای دو بخش با عنوان علم و اراده ترکیب یافته است. در بخش نخست، ماهیت علم و اقسام آن، علم ذاتی خدا و نسبت آن با ذات، ادله موافقان و منکران علم ذاتی و علم پیشین و فعلی، گستره علم خدا از حیث شمول به اعدام و ممتنعات و غیر متناهیات مورد تحلیل و تقریر قرار می گیرد.

در بخش دوم اراده خدا را از سه منظر: معنا شناختی، وجود شناختی و گستره و نسبت آن با اصل علیت، شرور و اراده انسان مورد بحث قرار داده است.

از ویژگی های کتاب می توان به جامعیت مباحث، توجه به دیدگاه های معاصر اعم از اسلامی و غربی، نقدهای اختصاصی نویسنده بر دیدگاه های رقیب و نیز تعریف جدید از اراده خدا اشاره کرد.

در بخشی از مقدمه مؤلف می خوانیم:

دو صفت علم و اراده از صفات کمالی قطعی خداوندی است که مورد تأیید و تأکید ادیان آسمانی و اکثریت متألهان قرار گرفته است، در نظر ابتدائی چنین به نظر می رسد معنا و مفهوم آن دو روشن و نسبتشان به خداوند واضح و بدون محذور است؛ لکن تأمل در آرای دین پژوهان نشان می دهد که اصل و نحوه وجود (هستی شناسی) و نیز معنا و مفهوم و چگونگی تفسیر و تبیین آن دو (معرفت شناسی)، معرکه آرای اندیشوران اعم از فلاسفه، متکلمان و فلاسفه دین قرار گرفته است.برخی منکر و برخی دیگر موافق آن دو هستند.

کتاب «علم و اراده الهی» با قیمت ۲۶۰ هزار ریال در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط