loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم «رسانه شیعه» در راه است

جامعه‌شناسی آیین‌های سوگواری و هیات‌های مذهبی در ایران در کتابی با عنوان «رسانه شیعه» به قلم محسن حسام مظاهری در مراحل پایانی انتشار مجدد است.
به گزارش ایبنا، این کتاب حاصل پژوهشی پنج ساله در موضوع مجالس و آیین‌ها و رسوم عزاداری است که در 9 فصل تنظیم شده است.

«رسانه شیعه» به رابطه عزاداری و تغییر و تحولاتش با وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر عصر می‌پردازد.

یکی از نکاتی که مباحث این کتاب بر آن تاکید دارد، تفاوت میان دین و دینداری است. در بخشی از این اثر آمده است: «مفهوم دین راجع به ذات و جوهر دین است که در هاله‌ای از تقدس قرار دارد و مرجع تعریفش خود شارع است، اما دینداری راجع به رفتار دینداران است و مرجع تعریفش فارغ از دستورات تعاریف دین، عمل بیرونی و بروزها و نمودهای عینی و بشری دستورات دینی است.»

از عنوان فصل‌های این کتاب می‌توان به «تاریخ تحلیلی تاسیس، تکوین و استمرار آیین‌ها و مجالس سوگواری مذهبی»، «کلیات و مفاهیم»، «گونه‌بندی هیات‌های مذهبی»، «هیات‌های سنتی»، «هیات‌های انقلابی دوران جنگ»، «هیات‌های انقلابی دوران پس از جنگ»، «هیات‌های عامه پسند» و «شبه هیات‌ها» اشاره کرد.

چاپ دوم کتاب «رسانه شیعه» از سوی موسسه چاپ و نشر بین‌الملل در شمارگان 2500 نسخه، 616 صفحه و بهای 60000 ریال به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز توزیع مرتبط موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط