loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان همایش شعر پاسداشت «شهیدان مدافع» منتشر شد

همایش شعر پاسداشت شهیدان مدافع حرم با همکاری سایت پارسی زبانان و حوزه هنری در حوزه هنری برگزار می شود.

دوشنبه 9 شهریور 1394

همایش شعر پاسداشت شهیدان مدافع حرم در حوزه ی هنری برگزار می شود.

دشمنیِ تاریکی با روشنایی، امروزی نیست. از قضا دیرینه ترینِ دشمنی ها همین است. امّا هیچ گاه در طول تاریخ، تیرگی تا این حد به قوی پنجگی خود غرّه نبوده و برای غلبه بر نور، بخت نیازموده است. غافل از این که پیروزیِ روشنایی، سنّتِ همیشگیِ روزگاران و اراده ی محتوم و غاییِ پروردگار است.

امروز، ظلمت، سرپنجه ی خونینش را از آستینِ سیاه دل ترین فریب خوردگانش بیرون آورده است؛ همان فرزندانِ ظلوم و جهولِ آدم، و همین فریب خوردگانِ کژراهه ی ایمانِ قشری. اگر کوررنگیِ غفلت، دست از سرها و حجاب از دیدگان بردارد، می توان در سیاهیِ این پرچم ها، خطوطِ موازیِ سرخ و سفید و آبی و ستارگانِ پنج پر و شش پر را دید؛ پرچم هایی که بادِ نفاق بر آن ها می وزد و ریشه شان از جمود و بلاهت آب می خورد.

درودِ خدا بر آن راست قامتانِ رستگار که از عشیره ی آفتاب بودند و چون شمع، شهیدِ حریمِ خورشید شدند. صلواتِ برگزیده ترین اولیای خدا بر نفَسِ پاکِ این خاکیانِ افلاکی که خونِ شان آبی شد بر آتشِ کینه ورزان. سلامِ ما بر شهیدانِ دفاع از مضجعِ نورانیِ فرزندانِ رسولِ خدا...

گفت: «مداد العلماء، افضل من دماء الشّهداء». و خوشا بر اقبالِ آنان که راز را می دانند. که هرکه راز را دانست، در هر کسوتی شهید است و شاهد. بیایید آنان را که خود را به خواب زده اند به صورِ خدا واگذاریم و رؤیابینان را به زیارتِ حقیقت ببریم. و سوگند به قلم که تنها قلم بیدارگر است...

این صلای مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی و سایت شاعران پارسی زبان است. همه ی شاعرانِ جان آگاه می توانند سروده های خود را در تجلیل و تبجیلِ شهیدانِ مدافعِ حرم، تا روز چهارشنبه، 15 مهر 1394 به پُست الکترونیک دفتر ادبیاتِ بیداری مرکز آفرینش های ادبی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی به نشانی (d.bidari@gmail.com) یا بخش «تماس با ما»ی سایت شاعران پارسی زبان به نشانی (irafta.com) ارسال کنند. آیینِ پایانیِ همایشِ شعرِ پاسداشتِ شهیدانِ مدافعِ حرم، در روز دوشنبه، 4 آبان 1394 مصادف با سال روز شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) در حوزه ی هنری انقلاب اسلامی برگزار و با تقدیم هدایایی معنوی (ده سفر هوایی به کربلای معلی) از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط