loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مطالعات خواندن» منتشر شد

«مطالعات خواندن» به کوشش داریوش مطلبی و توسط خانه کتاب منتشر شد.

پنجشنبه 19 شهریور 1394

مجموعه مقاله هایی شامل دو پرونده ویژه با عنوان «مطالعات خواندن» است که در ماهنامه کتاب ماه کلیات منتشر شده بود. این کتاب، همچنین برخی دیگر از مقالاتی را که در حوزه خواندن در سایر شماره های این ماهنامه انتشار یافته بود، در بر می گیرد.

«سازمان ها، موسسه ها و برنامه های حوزه «خواندن» در جهان»، «کتاب و کتابخوانی و نقش سازمان های فرهنگی»، «تاثیر منابع الکترونیک بر مطالعه»، «مطالعه و انگیزه های آن از دیدگاه پیرس باتلر در کتاب جنبه های نظری علم کتابداری»، «فرایند تکوین مطالعه و خواندن در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی» و «مطالعه جمعیت شناختی کتابخوانی در ایران»، برخی از عناوین موضوعات این کتاب به شمار می رود.

در بخشی از مقدمه «مطالعات خواندن» درباره کتاب و کتابخوانی چنین نوشته شده است:«مطالعه و کتابخوانی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی است و در عصر حاضر، کشورهایی را توسعه یافته و مترقی تلقی می کنند که سرانه مطالعه آنها بالا باشد. در این کشورها، دانش و آگاهی مختص نخبگان جامعه نیست و در لایه های مختلف جامعه حضور دارد. خواندن و مطالعه، نه تنها تاثیر مستقیمی بر توسعه فرهنگی دارد و به افزایش آگاهی های اجتماعی و شهروندی کمک می کند بلکه بین خواندن مردم و پیشرفت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به همین دلیل خواندن و ترویج آن به یکی از شاخصه های مهم و تاثیرگذار عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری تبدیل شده و همه کشورها، در برنامه ریزی های کلان خویش به آن توجه می کنند.»

کتاب «مطالعات خواندن» به کوشش داریوش مطلبی؛ استادیار دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و خانه کتاب ناشر آن است.

این کتاب در 228 صفحه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط