loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروری بر زندگی حضرت علی (ع) در کلام رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد

کتاب «نقش نگار» مروری بر زندگانی امیر المؤمنین علی (ع) برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

پنجشنبه 19 شهریور 1394

این کتاب شامل سخنرانی های رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) است که در پانزده فصل با عنوان «نقش نگار» به کوشش حجت الاسلام محمدیان گردآوری و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار شد.

در فصول ابتدایی کتاب نقش نگار به دوران نوجوانی و فداکاری های امیرالمؤمنین (ع) قبل از بعثت و همچنین جهاد مستمرشان در مدینه بعد از هجرت نبیّ مکرّم اسلام(ص) پرداخته است. فصول بعدی کتاب نیز به حوادث دوران زمامداری امام از آغاز شامل «امتناع امام از بیعت»، «برخورد ایشان با متخلّفین از بیعت» و اعلام برنامه حکومتشان تا وقایع جنگ های جمل، صفین و نهروان اختصاص دارد.

در فصل پایانی نیز به ماجراهای ضربت خوردن و شهادت ایشان و کوفه بی امام اشاره شده است. مزیّت اثر پیش رو به کتبی از این دست در اتخّاذ رویکردی سیاسی اجتماعی به زندگی امیرالمؤمنین(ع) با استناد به منابع تاریخی معتبر و از کلام فقیهی عالم است که خود به عنوان رهبر جامعه ی اسلامی در بطن وقایع حکومتداری قرار دارد که این امر غنای کتاب را دو چندان کرده است.

امید است این اثر چراغ راهی را در بهره گیری از زندگی درخشان و پرنور امیرالمؤمنین(ع)، برای جویندگان و محقّقان حقیقت فراهم آورد.

گزیده ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره ی دوران جوانی حضرت علی (ع) در پشت جلد این کتاب به شرح زیر آورده شده است:

درخشش امیرالمؤمنین(علیه السّلام) در دوران جوانی، همان الگوی ماندگاری است که همه ی جوانان میتوانند آن الگو را سرمشق خودشان قرار دهند. در دوره ی جوانی، در مکّه بعنوان یک عنصر فداکار، باهوش، یک جوان فعّال، پیشرو و پیشگام؛ در همه ی میدانها، مانعهای بزرگ را از سر راه دعوت پیغمبر برطرف میکند.... در دوران مدینه، فرمانده ی سپاه، فرمانده ی دسته های فعّال، عالم، هوشمند، جوانمرد، بخشنده؛ در میدان جنگ، سرباز شجاع و فرمانده ی پیشرو؛ در صحنه ی عرصه ی حکومت، یک فرد کارآمد؛ در زمینه ی مسائل اجتماعی هم یک جوان پیشرفته ی به تمام معنا.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط