loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «فرمانروایان پنهان؛ تحلیلی بر نفوذ لابی صهیونیسم بر ارکان حکومتی و غیر حکومتی آمریکا» چاپ شد

نویسندگان مرتبط : حسین جعفری موحد

این کتاب را انتشارات قدسیان با تیراژ 1000 نسخه در 348 صفحه و با قیمت 15000 تومان چاپ و روانه بازار کرده است.

یکشنبه 22 شهریور 1394

مؤلف (حسین جعفری موحد) در این کتاب، ضمن اشاره به پیشینه شکل گیری جامعه یهودیان آمریکا و سابقه نفوذ این اقلیت قومی – نژادی در ساختار سیاسی این کشور، به مباحثی همچون خاستگاه های قدرت یهودیان آمریکا، چگونگی حمایت های بی شائبه آمریکا ازاسرائیل تحت تأثیر فعالیت لابی صهیونیستی، سیطره لابی صهیونیست بر رسانه های ارتباط جمعی و اهداف این لابی از سیطره بر این حوزه بسیار تأثیرگذار در شکل دهی به افکار عمومی ، نفوذ لابی صهیونیست در قوای مجریه و مقننه آمریکا و در نهایت، تأثیرگذاری فعالیت و عملکرد این لابی بر حوزه سیاست خارجی ایالات متحده، به ویژه سیاست های خاورمیانه ای این کشور پرداخته است.
در این کتاب سعی شده است فارغ از نگاه ارزشی و با استناد به نظرات و دیدگاه های صاحبنظران و سیاستمدارانی از ساختار سیاسی و دانشگاهی ایالات متحده، ابعاد مختلف و همچنین میزان نفوذ لابی صهیونیست در ارکان حکومتی و غیرحکومتی آمریکا و همچنین تأثیرگذاری عمیق آن در حوزه تصمیم سازی های سیستم سیاسی این کشور بررسی شود.
ادعای اصلی نویسنده کتاب «فرمانروایان پنهان» این است که لابی صهیونیست فعال در ایالات متحده آمریکا به دلیل ویژگی منحصر به فردی که دارد، از جایگاه ویژه ای در عرصه سیاستگذاری آمریکا، به ویژه در شکل دهی به سیاست خارجی این کشور در راستای حمایت همه جانبه از اسرائیل برخوردار است. جامعه یهودیان آمریکا با اینکه درصد کوچکی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، درصد بالایی از ابزراهای رسانه ای و مراکز تأثیرگذار بر قدرت سیاسی را در اختیار دارند. برخورداری از این ویژگی باعث شده است که آنها از طریق گروههای لابی خود که در این کتاب با عنوان کلی «لابی صهیونیست»، «لابی یهود» یا «لابی اسرائیل» از آنها نام برده شده است، بر روندهای سیاستگذاری داخلی و خارجی آمریکا، تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشند. همچنین عملکرد این لابی به همسو ساختن سیاست های ایالات متحده با منافع اسرائیل در منطقه خاورمیانه کمک شایانی نموده است.
سئوالات مهمی که نویسنده در این کتاب در پی پاسخ به آنها بوده است و پاسخ به آن سؤالات باعث شکل گیری فصول نه گانه کتاب مذکور گردیده است عبارتند از:
چگونه اقلیت نژادی یهودی در آمریکا شکل گرفت؟ چه عواملی باعث توفیق جامعه یهودیان آمریکا در این کشور شد؟ روند شکل گیری لابی صهیونیست در آمریکا به چه صورت بوده است؟ خاستگاه های قدرت یهودیان آمریکا چه عواملی بوده اند؟ جایگاه و تأثیرگذاری لابی صهیونیست در اتخاذ سیاست های حمایتی آمریکا از اسرائیل چگونه بوده است؟ نفوذ وسیطره رسانه ای لابی صهیونیست در ایالات متحده چگونه و با چه هدفی شکل گرفته است؟ مهمترین و شناخته شده ترین لابی صهیونیست در آمریکا چه نهادی است؟ میزان نفوذ لابی صهیونیست در قوای مجریه و مقننه آمریکا چه اندازه می باشد؟ و بالاخره اینکه تأثیرگذاری فعالیت این لابی در حوزه سیاست خارجی آمریکا در منطقه خاورمیانه و به ویژه در مورد جمهوری اسلامی ایران به چه میزان بوده است؟

برای خرید اینترنتی این کتاب با تخفیف ویژه، می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط