loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعرهای «سلمان هراتی» در قالب لوح فشرده منتشر می‌شود

منتخبی از سروده‌های سلمان هراتی با دکلمه یکی از هنرمندان نام‌آشنا، در قالب لوح فشرده و با عنوان کلی «شعور سرخ» منتشر می‌شود.
معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پس از چاپ منتخبی از کتاب‌های شعر دفاع مقدس، به منظور آشنا کردن بیشتر جوانان با شعر شاعران متعهد انقلاب و دفاع مقدس، اقدام به تهیه و تکثیر لوح‌هایی فشرده کرده است که در برگیرنده اشعاری از شاعران دفاع مقدس است.

این معاونت در اولین گام، اقدام به نشر شعرهای زنده یاد "ابوالفضل سپهر" با عنوان فرعی «معبری به آسمان» کرده است که شعرخوانی و آهنگسازی آن را به ترتیب وحید جلیلوند و سعید شبانی برعهده دارند.

سلمان هراتی در اول فروردین ماه سال 1338 در تنکابن به دنیا آمد. وی شعر گفتن را از 17 سالگی آغاز کرد و دوره شاعری‌اش بیش از 10 سال طول نکشید، چرا که در نهم آبان ماه سال 1365 در حالی که برای تدریس به یکی از روستاهای اطراف می‌رفت، در اثر تصادفی دلخراش، دیده از جهان فروبست.

هراتی در انواع قالب‌های شعری چون غزل، مثنوی، دوبیتی، رباعی و شعر نیمایی سروده‌های ارزنده‌ای دارد. سروده‌های وی مشتمل بر مضامینی توحیدی و عرفانی است.

از این شاعر معاصر آثاری چون "از این ستاره تا آن ستاره"، "از آسمان سبز"، "دری به خانه خورشید"، "گزیده ادبیات معاصر (2)" و "شعرهای سلمان هراتی" منتشر شده است.

از این شاعر برجسته انقلاب دو مجموعه شعر زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آب در سماور کهنه
مجموعه کامل شعرهای سلمان هراتی

جمعه 11 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط