loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ عاشورا به روایت سنگری

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا سنگری، پژوهشگر گفت: من در این کتاب که هنوز عنوانی برایش انتخاب نکرده‌ام با نگاهی تازه و متفاوت و به شیوه‌ای کاملا مستند و تاریخی به بررسی و تحلیل واقعه عاشورا پرداخته‌ام.
وی با بیان اینکه تاکنون واقعه عاشورا با نگاهی از جنس نگاه قرآنی کمتر مورد ارزیابی قرار گرفته است، عنوان کرد: من در این کتاب تلاش کرده‌ام حادثه کربلا را به شیوه پرداخت داستانی قرآن گزارش کنم.
وی افزود: شیوه پرداخت داستان‌های قرآن به گونه‌ای است که در آنها حرکت به سمت تنبه، تذکر و عبرت است و گمان می‌کنم تحلیل عاشورا از این منظر می‌تواند بسیار مفید و راهگشا باشد و من در طول این سال‌ها که مشغول چنین کاری بودم بسیاری نویافته‌ها به دست آوردم که بهتر است خوانندگان در آن باره قضاوت کنند.
سنگری با بیان اینکه برای نگارش این اثر تاریخی 700 منبع مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی منابع و اسناد موجود پیرامون واقعه کربلا چه آنها که به شیوه تطبیقی نوشته شده است و چه آنهایی که به طرح روایی عاشورا پرداخته‌اند که ما آنها را با عنوان مقتل می‌شناسیم بررسی دقیق و کارشناسانه شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه به واسطه این پژوهش بسیاری خطاها و لغزش‌های تاریخی در زمینه واقعه عاشورا شناسایی شدند، اظهار کرد: کار نگارش این اثر تقریبا رو به پایان است و طی یک ماه آینده آن را تحویل ناشر می‌دهم.
سنگری همچنین از انتشار مجموعه‌ای از نثرهای ادبی در کتابی با عنوان «آئینه های روبرو» خبر داد و گفت: این کتاب حاوی کشف لحظه‌ها و موقعیت‌هایی است که من با تجربه‌ای درونی رو در رو شده‌ام و خواسته‌ام که خواننده را هم با خودم شریک کنم.
چاپ دوم مجموعه دوجلدی «آئینه‌داران آفتاب» از دیگر آثار محمدرضا سنگری است که در ایام نمایشگاه کتاب از سوی انتشارات بین‌المللی هدی عرضه می‌شود.

سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط