loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه‌های اسلامی در انتظار مطهری‌های جدید است

نویسندگان مرتبط : سید یحیی یثربی

سید یحیی یثربی با بیان اینکه مطهری معارف اسلامی را به روز کرد، گفت: اندیشه‌های اسلامی در انتظار مطهری‌های جدید است.

سید یحیی یثربی،عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با فارس، با گرامی‌داشت یاد استاد شهید مرحوم مطهری گفت: مرحوم مطهری بدون شک یکی از اندیشمندان برجسته و خوب کشورمان بودند و من ایشان را بارها از نزدیک دیده‌ام مخصوصا در زمانی که در دانشگاه الهیات بودم و خلاصه کنم که یکی از امتیازات ایشان این بود که متفکر روزگار خودشان بودند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: متفکران امروز از نظر استعداد و معلومات کم نیستند و در بعضی مواردهم گاهی بالاتر هستند اما این اشکال را دارند که فرزند زمان خویش نیستند.
وی به مقایسه مرحوم مطهری و سید جلال‌الدین آشتیانی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به صحبت‌ها هانری کربن درباره سیدجلال ‌الدین که او را به ملاصدرا تشبیه کرده بدان معنا که آشتیانی، ملاصدرا را برای ما تکرار می‌کرد و ما از این نوع اندیشمندان زیاد داریم که یک شخصیت را برای ما تکرار می‌کنند.
یثربی اضافه کرد: اگر ما از هر شخصیتی یک نفر داشته باشیم کافی است و در علم هم همین طور است که نمی‌خواهیم ارسطوی دوم داشته باشیم و در انتظار نیوتن‌ها و ... هستیم.
وی با اشاره به شخصیت مرحوم مطهری تصریح کرد: حسن شخصیت مطهری این بود که متفکر زمان خود بوده، حساسیت زمان خود را درک کرده و حرف‌های خود را زد و به حق معارف اسلامی را به روز کرد و در مقابل گرایش‌های الحادی و غرب‌زدگی‌ تا آنجا که می‌توانسته مقابله کرد و این بزرگترین امتیاز مرحوم مطهری است.
این استاد دانشگاه گفت: ما همیشه با تجلیل شخصیت‌ها آینده را به گذشته برمی‌گردانیم و بهتر است این کار را در مورد مرحوم مطهری و طباطبایی انجام ندهیم و در واقع خودشان هم راضی نبودند که مدام به تجلیل آن‌ها بپردازیم.
یثربی تاکید کرد: در حال حاضر که امکانات حوزه و دانشگاه بیش از زمان مطهری است باید در انتظار معرفی مطهری‌های جدید باشیم و باید زمینه‌ها را برای استقبال از اندیشه‌ها، توجه‌ها و مطهری‌ها جدید آماده کنیم.

یکشنبه 13 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط