loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«یک شهر، یک خیاط» اصلانپور در در نمایشگاه کتاب

«یک شهر، یک خیاط» ـ با نگاهی به زندگی‌ «شیخ رجبعلی نکوگویان» در قالب داستان ـ به قلم «سمیرا اصلانپور» در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

«سمیرا اصلان‌پور» ـ داستان نویس و منتقد ـ گفت: «یک شهر، یک خیاط» به بیان زندگی‌ «شیخ رجبعلی نکوگویان» در قالب داستان می‌پردازد.

این روزنامه‌نگار با بیان این‌که تاکنون داستان‌های متنوعی از شیخ رجبعلی خیاط منتشر شده است، افزود: در مجموعه «یک شهر، یک خیاط»، مجموعه خاطرات زندگی شیخ رجبعلی خیاط را در قالب داستان‌های به هم پیوسته‌ای از زبان شاگردان وی به رشته تحریر درآورده‌ام.

وی افزود: در این مجموعه تلاش شده است، یک یا چند خاطره که دارای زمینه مشترک با یکدیگرند را با هم ادغام کند و با روح بخشیدن به خاطرات شاگردان وی، آن را به گونه‌ای داستان‌مانند با تفصیل و حذف برخی بخش‌ها به رشته تحریر درآورم.

این نویسنده همچنین به اثر دیگرش با عنوان «هفت دریا شبنم» اشاره کرد و گفت: این اثر نیز که درباره زندگی «شیخ رجبعلی نکوگویان» نگاشته شده، سال گذشته به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب نیز عرضه شد و هم‌اکنون به چاپ چهارم رسیده است.

اصلان‌پور افزود: برای نگارش این کتاب از دو اثر مرجع که هر دو به قلم شاگردان شیخ رجبعلی درباره زندگانی وی نگاشته شده است، استفاده کردم.

وی تصریح کرد: «کیمیای محبت» اثر محمد محمدی ری‌شهری و «ویژه‌نامه کیهان فرهنگی» که خاطرات پیرامون این عالم را از زبان شاگردان وی از جمله «کمال فرهنگی» و دکتر «مدرسی» در نشریه کیهان فرهنگی به چاپ رسیده بود و هم‌اکنون به زیور طبع درآمده است، از منابع مرجع پیرامون شیخ رجبعلی خیاط است که در نگارش کتابم از آنها استفاده کرده‌ام.

«یک شهر، یک خیاط» در 95 صفحه و پنج هزار نسخه توسط نشر «شهر» به چاپ رسید.


پنجشنبه 17 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط