loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو اثر تازه از بایرامی

محمدرضا بایرامی چهارمین رمان بزرگسالش را با موضوع دفاع مقدس می‌نویسد.
بایرامی پس از نگارش رمان‌های «پل معلق»، «همسفران» و «در باد آمد، در باران رفت» به چهارمین رمانش برای بزرگسالان رسیده است که درباره‌ی آن به خبرگزاری ایسنا، گفت: قصه‌ی جدیدی که می‌نویسم، به منطقه‌ی عملیاتی هویزه و سوسنگرد و عملیات خیبر مربوط است.
او معتقد است، داستان جدیدش که کار نگارش آن را از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز کرده، اتفاقی در ادامه‌ی کارهای قبلی‌اش نیست؛ بلکه در آن سعی کرده‌ از امکان‌های قصه‌گویی برای پیش ‌بردن روایت بهره‌ گیرد؛ تا امکان‌های زبانی داستان.
بایرامی از «نگهبان»، «شکارچی» یا «راهنما» به عنوان نام‌های احتمالی رمان تازه‌اش یاد کرد و گفت: از روند نگارش کار تا حالا راضی‌ بوده‌ام. امیدوارم ادامه‌اش هم همین‌طور باشد و سعی کرده‌ام در نگارش این رمان، علاوه بر منابع مستند تاریخی و مطالعه در این حوزه، از مشاهد‌ه‌ی مستقیم و بازدید از آن منطقه‌ هم بهره ببرم تا قدرت باور‌پذیری اثر بیش‌تر شود.
این نویسنده از سویی دو اثر تازه‌اش را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است.
«همسفران» یکی از این آثار است که به گفته‌ی بایرامی، همانند اکثر کتاب‌هایش حال و هوای طبیعت را دارد و به نوعی به آدم‌هایی که نقش‌شان در حال تبدیل ‌شدن از اصالت به تصنع است، می‌پردازد. این اثر توسط نشر کتاب نیستان در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.
بایرامی همچنین گفت، رمان «در باد آمد، در باران رفت» را که یک کار جنگی است و به سرگذشتی واقعی می‌پردازد، از سوی نشر علم در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.
از آثار او، کتاب‌های «هفت روز آخر»، «دشت شقایق‌ها»، «فصل درو کردن خرمن» و «سایه‌ی ملخ» نیز از سوی نشر سوره‌ی مهر تجدید چاپ می‌شوند.
از محمدرضا بایرامی که با «گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند» برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب فصل پاییز شد تا کنون آثاری چون «افسانه‌ی اژدها و آب»، «به‌دنبال صدای او»، «بر لبه‌ی پرتگاه»، «کوه‌ مرا صدا زد»، «بادهای خزان»، «صدای جنگ»، «عبور از کویر»، «در انتظار آن لحظه»، «هفت روز آخر» و «مسافر آخرین روز» منتشر شده است.

از این نویسنده و منتقد ادبیات داستانی کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجودو قابل تهیه است:
در مینودر
دشت شقایق ها
سه روایت از یک مرد
عبور از کویر: بر اساس زندگی سردار شهید حاج علی محمدی پور
هفت روز آخر
پاییز صحرا
پل معلق

شنبه 19 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط