loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه 2 جلدی تاریخ تحلیلی «هنر انقلاب»

«گرافیک انقلاب» و «نقاشی انقلاب» عنوان دو کتاب در مجموعه انقلاب است که برای نخستین بار به کوشش دکتر «مرتضی گودرزی دیباج» گردآوری شده و توسط فرهنگستان هنر منتشر می‌شود.
سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: «این مجموعه کتاب بررسی نقاشی‌های انقلاب در فاصله سال‌های 1340 تا‌کنون را دربردارد و آثار هنری انقلاب در زمینه هنرهای تجسمی را به تصویر می‌کشد.»

دکتر «مرتضی گودرزی دیباج» درباره تدوین این دو کتاب افزود: «نخستین جلد از مجموعه‌ 10 جلدی «تاریخ تحلیلی هنر انقلاب» درباره «گرافیک انقلاب» و جلد دوم این مجموعه «نقاشی انقلاب» را دربردارد و جلدهای بعدی این مجموعه به هنرهای تجسمی دفاع مقدس اختصاص دارد.»

نویسنده کتاب «هنر مدرن» خاطرنشان کرد: ‌«مجموعه هنر انقلاب ثمره تحقیق و پژوهش 7 ساله است که در 20 بخش تنظیم شده است. دغدغه‌های سنت و مدرنیسم در نقاشی انقلاب، فرهنگ بصری هنر انقلاب، حقیقت و واقعیت نقاشی انقلاب، مخالفان و معترضان نقاشی انقلاب، هویت هنر دینی پس از انقلاب و آسیب‌‌شناسی هنر انقلاب و جنگ و تاریخ تحلیلی هنر انقلاب از جمله بخش‌های مختلف این مجموعه است.»

به گفته رئیس تجسمی حوزه هنری، هنر‌های تجسمی مانند عکس، مجسمه‌‌سازی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی و نقاشی انقلاب می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

دکتر «مرتضی گودرزی» (متخلص به دیباج) مدرس دانشگاه، نقاش، منتقد، محقق هنری و سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری از پژوهشگران و هنرمندان معاصر است که سال‌ها در زمینه‌های گوناگون تولید هنر و پژوهش فعالیت کرده است.

تألیف کتاب‌های متعددی مانند «جست‌وجوی هویت در نقاشی معاصر ایران»، مجموعه کتاب‌‌های تجزیه و تحلیل آثار«هنر مدرن»، «آسیب‌شناسی نقد هنری»، «عامل دگرگونی نوین»، «هنر دینی یک سوال و دغدغه‌های ناپیدا»، «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر» و «معرفت هنر معاصر» از جمله آثار وی به‌شمار می‌آید.

یکشنبه 20 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط