loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارش شبکه ایران از پاتوق کتاب دفتر نشر معارف

دفتر نشر معارف یا همان پاتوق کتاب که کتابفروشی پرمخاطبی در نزدیکی چهارراه کالج دارد، در نمایشگاه هم فعال ظاهر شده و هنوز هم پاتوق اهالی کتاب است. به نمایشگاه که می‏روی غرفه پاتوق در راهرو 23 شبستان اصلی مصلی واقع شده و فضای خوبی برای علاقه مندان فراهم کرده.

نشست‏های روزانه

پاتوق کتاب با سلسله نشست های روزانه میزبان نویسندگان و مولفان برجسته کشور در نمایشگاه کتاب است.

دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف در ابتدا اعلام کرد هر روز یک یا چند نفر از نویسندگانی مانند رضا امیرخانی، یعقوب توکلی، علیرضا کمری، سیدمهدی شجاعی، عباس سلیمی نمین، عبدالعلی رضایی،حسین سیدی ساروی ، علی محمد مودب، امید مهدی نژاد، حبیب احمدزاده، سیده زهرا حسینی(کتاب دا)، شهریار زرشناس،محمد رجبی،محسن کاظمی، ابراهیم فیاض، سعید زیباکلام، محمدکاظم کاظمی را به نمایشگاه خواهد کشاند تا با مخاطبان پاتوق دیداری داشته باشند.

تاکنون و در طی روزهای گذشته هم غرفه دفتر نشر معارف، میزبان دکتر اکبر جباری، استاد فلسفه دانشگاه و شاگرد استاد سید عباس معارف، محمدحسن رجبی(تاریخ نگار و فرزند استاد علی دوانی)، فاضل نظری(شاعر و رئیس حوزه هنری تهران)، ساعد باقری(شاعر)، میلاد عرفان پور(شاعر جوان انقلاب)، علیرضا کمری(مدیر پژوهش دفتر هنر و ادبیات حوزه هنری) و گروههای مختلف دانشجویی از دانشگاههای امام صادق(ع)، شیراز، علم و صنعت، سوره، فردوسی مشهد، صنعتی شاهرود، امام حسین(ع) و... بوده.

دیروز هم حجت‏الاسلام عبدالعلی رضایی، شهریار زرشناس، محسن کاظمی و علی محمد مودب در سلسله نشست های روزانه پاتوق کتاب دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف حضور یافتند.

این غرفه شنبه نیز میزبان عباس سلیمی نمین (تاریخ نگار و مدیر دفتر مطالعاتو تدوین تاریخ معاصر)، مجتبی حبیبی(نویسنده و منتقد ادبیات) و دکتر حسن غفوری فر(استاد دانشگاه و نماینده مجلس) و... بود.

حضور امیرخانی در پاتوق

امیرخانی با تجدید چاپ آثارش در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. او که همچنان به نگارش مقاله‌ای درباره‌ی مدیریت نفتی در جمهوری اسلامی ایران مشغول است، از تجدید چاپ و عرضه‌ی برخی آثارش در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گفته‌ی وی، کتاب‌ «سرلوحه‌ها» تازه‌ترین اثر منتشرشده‌اش که از نیمه‌ی فروردین‌ماه توزیع شد، از سوی نشر سپیده‌باوران برای نوبت دوم تجدید چاپ شده است.

همچنین رمان‌های «بیوتن»، «ارمیا» و «من او» و کتاب‌های «داستان سیستان» (10 روز با ره‌بر) و «نشت نشاء» به ترتیب برای نوبت‌های هفتم، سیزدهم، بیست‌وششم، هفدهم و چهاردهم تجدید چاپ شده‌اند که در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

کتاب‏های جدید

دفتر نشر معارف که وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است با 193 عنوان کتاب با موضوع دین و انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب حضور دارد.

این مؤسسه با سی و هفت عنوان کتاب تخصصی با موضوع معارف و دین‌پژوهی، سی و یک عنوان کتاب با موضوع اخلاق و عرفان، هجده عنوان کتاب با موضوع «تاریخ»، پنج عنوان کتاب با موضوع رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، بیست و هشت عنوان کتاب با موضوع «انقلاب اسلامی» و نیز کتاب‌هایی با موضوع مجموعه سخنرانی‌های مطرح شده در همایش‌ها و سخنرانی‌های برگزار شده، توسط این مؤسسه، در نمایشگاه کتاب امسال حضور یافته.

در میان آثاری که این مرکز برای نخستین‌بار و در نمایشگاه امسال حاضر کرده است، می‌توان به «کالبدشکافی انقلاب اسلامی» تألیف «یونس نوربخش»، «مناسبات روحانیت و دولت در ایران معاصر» به قلم «آیت مظفری»، «کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در مسائل زنان» به کوشش اداره مطالعات زنان، «ایران؛ دیروز، امروز، فردا (تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران)» محسن نصری، «انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و ریشه‌های آن» محمدرحیم عیوضی اشاره کرد.

این مؤسسه همچنین سی و چهار مجموعه با نام پرسش و پاسخ با موضوعاتی مانند «امام‌شناسی»، «خداشناسی»، «فرجام‌شناسی»، «راهنماشناسی»، «قرآن‌شناسی»، «دین‌شناسی»، «عرفان و عشق»، «ولایت فقیه» و... را که برخی از آن‌ها از جلسات تدریس آیت‌الله جوادی آملی استخراج شده، در نمایشگاه کتاب امسال ارائه کرد.

منبع: شبکه ایران
http://78.38.204.145/ServicePage.aspx?sid=8&pg=2l

سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط