loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارشی از حضور استاد حکیمی در نمایشگاه کتاب

نویسندگان مرتبط : محمدرضا حکیمی

حکیمی با حوصله به پرسش‏ها پاسخ می‌دهد. اهل اندیشه در اطراف غرفه جمع شده‏اند و هرکس سوالی می‏پرسد. بحث به حزب جمهوری می‏کشد و او خاطراتش از حزب را می‏گوید: «اگرچه به ادامه راه حزب جمهوری اسلامی انتقاداتی دارم اما فکر می‌کنم این حزب در آغاز راه کارش را خوب آغاز کرد. حزب در ادامه کارش با جریاناتی گره خورد که به تقویت سرمایه‌داری مذهبی منجر شد. با این که امام اصرار زیادی بر حفظ یادگارهای انقلاب داشتند، دستور دادند حزب جمهوری اسلامی منحل شود».

او وصی دکتر شریعتی هم هست یعنی اصلاح و انتشار کتابهایش را بر عهده دارد. حکیمی سؤالات مربوط به شریعتی را به مقاله «روحی که همیشه در میان ماست» در کتاب «عقل سرخ» ارجاع می‌دهد. در این مقاله وی به تفصیل بیان کرده است که اصلاحات و تدوین کتاب‌های دکتر شریعتی چگونه انجام شده است.

وی همچنین معتقد است مطهری و شریعتی اختلاف بنیادینی نداشتند. او در مقابل یکی از معترضان می‌گوید: «اگر این طور نیست چرا وقتی یکی از مستشرقان کتابی علیه پیامبر (ص) نوشت و استاد مطهری 20 نفر از نویسندگان و اندیشمندان را برای پاسخ‌گویی به او دعوت به همکاری کرد، یکی از آنها دکتر شریعتی بود؟»

خود به خود سوالات درباره مکتب تفکیک هم طرح می‏شود و او جواب‏هایی می‏دهد.

امسال محمد رضا حکیمی با چند عنوان جدید «آنجا که خورشید می‌وزد»، «الهیات الهی والهیات بشری» و «قرآن» به نمایشگاه کتاب آمده است. به غیر از این، کتاب «بیان الفرقان» درباره حاج شیخ مجتبی قزوینی از محمد رضا حکیمی نیز به تازگی منتشر شده است.

همچنین مدیر انتشارات دلیل ما اشاره می‌کند که استاد در حال تألیف دوره دوم کتاب الحیات است که احتمالا آن نیز در شش مجلد چاپ خواهد شد. برادران استاد محمد و علی حکیمی ایشان را در کار تألیف این کتاب یاری می‌دهند.

بخش آغازین کتاب «قرآن» به مقایسه قرآن و دین اسلام با دیگر ادیان الهی اختصاص دارد و در نهایت با ارائه نقل قول‌هایی از دانشمندان و به دور از غرض‌ورزی این نتیجه حاصل می‌شود که اسلام محمدی از نظر یکتاپرستی دینی ساده و سلیس است.

«آنجا که خورشید می‌وزد»، مجموعه مقالاتی است در باره موضوعات مختلف نظیر بررسی حدیث المیزان و توجه به علامه طباطبایی، اهمیت تفکر قرآنی در جامعه دینی و مسئله عدالت، توحید و عدل، توجه به پیامبر (ص) و دین اسلام خاطراتی از استاد محمد تقی شریعتی، معرفی آیت‌الله‌ شیخ هاشم قزوینی، بررسی دیگاه‌های امام خمینی (ره) استعمار‌شناسی و شیعه و اسرائیل.

در غرفه انتشارات دلیل ما، ناشر اختصاصی کتاب‌های استاد محمدرضا حکیمی کتاب‌های ایشان با 40 درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

منبع: شبکه ایران

سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط