loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار خاطرات سرلشکر فیروزآبادی

کتاب "گنجینه دل" خاطرات سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش ایبنا؛ این کتاب با زندگی‌نامه وی شروع و در ادامه از وقایع دوران پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس و تظاهرات مردمی علیه رژیم طاغوتی شاه، بستن مدرسه علمیه نواب، دستگیری توسط ساواک، وقایع دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران، خاطراتی بازگو می‌شود.

سرلشکر فیروزآبادی همچنین از چگونگی برقراری ارتباط با حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت‌هایش در مساجد مشهد از جمله؛ مسجد پنج‌ تن‌آل‌عبا(ع)، مسجد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مسجد کرامت و مسجد فیل و تشکیل انجمن اسلامی جوانان سخن گفته است.

سفر به قم در سال 1356، موضوع بخش دیگری از خاطرات وی است. در این بخش به شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی(ره) و قیام 19 دی مردم قم و به شهادت رسیدن چندین نفر پرداخته شده است.

فصلی از خاطرات سرلشکر فیروزآبادی "سیری بر حوادث زلزله طبس در شهریور 1357" نام دارد. وی خاطرات خود را از خبر زلزله طبس و عزیمت به آن‌جا و تشکیل اردوگاه‌ امدادی حضرت امام خمینی(ره) برای رسیدگی و خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده طبس بازگو کرده است.

"در جهادسازندگی" بخش دیگری از کتاب "گنجینه دل" و دربرگیرنده خاطرات سال‌های 1358 تا 1360 است. در این بخش از اولین روز‌های تأسیس جهادسازندگی خراسان، ایجاد مرکز خدمات روستایی و ملاقات با شهید محمدعلی رجایی در وزارت آموزش و پرورش و صحبت با وی درباره انقلاب فرهنگی خاطره ای بازگو شده است.

در ادامه، خاطراتی از دوران مسوولیت جمعیت هلال احمر، حضور در جبهه‌های جنگ و کمک و امدادرسانی به رزمندگان و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حج و در پایان آلبوم عکس‌ها، آثار، حکم‌های مسوولیتی و تقدیرنامه‌ها آورده شده است.

سیدحسن فیروزآبادی سال 1330 در مشهد مقدس متولد شده و از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکترا گرفته است.

در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب از چهره‌های شاخص در سطح دانشگاه و شهر مشهد بوده و توسط عوامل ساواک دستگیر و زندانی شده است.

وی پس از پیروزی انقلاب مسوولیت‌ تاسیس جهاد سازندگی خراسان و عضویت در شورای مرکزی این نهاد در کشور، ریاست جمعیت هلال احمر، معاونت امور دفاعی و جانشینی نخست‌وزیر در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و مسوولیت ستاد امداد و درمان جنگ، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ، کمیته ساخت موشک زمین به زمین و 80 ماه پشتیبانی از جبهه‌ها را بر عهده داشته است.

دکتر سیدحسن فیروزآبادی، در سال 1368 به فرمان مقام معظم رهبری، به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. در کنار مسوولیت سیاست‌‌گذاری و هدایت عمومی نیروهای مسلح، عضو شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در سال 1374 به درجه سرلشکری ارتقاء یافته است.

از وی به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله الاعظم (عج) و رییس هیات امنای دانشگاه عالی دفاع ملی، تاکنون مقالاتی با عناوین؛ جنبش نرم‌افزاری (نهضت تولید علم)، رسالت نیروهای مسلح از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، استراتژی انتظار و تکلیف مسلمانان در زمینه‌سازی ظهور، اصالت روحانیت و حوزه علمیه در قرآن و مکتب امام عصر(عج) و ده‌ها مقاله پژوهشی دیگر منتشر شده است.

کتاب "گنجینه دل" در قطع رقعی و 371 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه و بهای 50000 ریال توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط