loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان «عروس آن خانه» کتاب شد

«عروس آن خانه» نوشته زهرا زواریان از سوی انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد. این اثر داستان زندگی فاطمه بنت اسد، مادر حضرت علی(ع)، را برای کودکان روایت می کند.

چهارشنبه 13 آبان 1394

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «عروس آن خانه» نوشته زهرا زواریان را با تصویرگری سمیه صالح شوشتری منتشر و روانه بازار کتاب کرد. همه می دویدند، خبر، گوش به گوش و دهان به دهان چرخیده بود: می دانید چه شده؟، اتفاق عجیبی افتاده!، زنی در کعبه ناپدید شده!، دیوار کعبه شکافته شده! و ... از عناوین تشکیل دهنده این کتاب است.

زواریان، در این کتاب زندگی فاطمه بنت اسد، دختر عمو و تنها همسر ابوطالب بن عبدالمطلب را در ظریف ترین و زیباترین قسمت های زندگیش روایت می کند. او و ابوطالب اولین زن و مرد از بنی هاشم اند که با هم ازدواج کردند. وی صاحب چهار پسر به نام های طالب، عقیل، جعفر، علی و دو دختر به نام های ام هانی و جمانه بود.

فاطمه بنت اسد یازدهمین فرد و دومین زنی بود که مسلمان شد و اندکی پس از پیامبر(ص) به همراه علی(ع) و فاطمه زهرا(س) به سوی مدینه هجرت کرد و در محلی به نام قبا به ایشان پیوست. فاطمه بنت اسد، مادر علی بن ابی طالب(ع) امام اول شیعیان است. هنگامی که حضرت علی (ع) را باردار بود به طواف خانه خدا آمد و در آن حال دچار درد زایمان شد. او پروردگار کعبه را به یاری طلبید. ناگهان دیوار کعبه شکافت، وی به درون خانه خدا داخل شد و در اّن جا « علی بن ابی طالب » را به دنیا آورد. از فاطمه بنت اسد با عنوان زنی هوشمند، باکمال، عفیف، نیکوسیرت و دانا در تاریخ یاد شده است.

در بخشی هایی از کتاب آمده است: «...در آن بیابان مرموز و ترسناک، ناگهان چیز عجیبی دیدم. شبحی نورانی در برابرم ظاهر شد. آن شبح مانند پاره-ای از ماه چهارده بود. سفید و شفاف و نورانی. آن قدر خیره کننده، که من از حضور شیر غافل شدم ...هلهله ای عظیم، جمعیت را از جا کند. همه بی اختیار فریاد می کشیدند. جمعیت، چون امواج خروشان اقیانوسی مواج، روی هم می غلتیدند ... .»

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «عروس آن خانه» را در نوبت اول چاپ و با شمارگان 3300 نسخه به قیمت 9500 تومان تقدیم علاقه مندان کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط