loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ماجرای چراغ قرمز» کتاب شد

کتاب «ماجرای چراغ قرمز» به قلم سیدهاشم حسینی برای گروه سنی نوجوان از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

چهارشنبه 13 آبان 1394

چاپ نخست کتاب داستانی «ماجرای چراغ قرمز» تألیف سید هاشم حسینی و تصویرگری سمیه علیپور از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

کتاب «ماجراهای چراغ قرمز» روایتگر داستان دختری کوچک به نام ندا است که به دلیل فقر مجبور است به تکدی گری بپردازد. ندا خیلی دلش می خواست که به مدرسه برود. دوست داشت کیفش را کولش بیندازد و تا مدرسه بدود اما شرایط زندگی به او چنین اجازه ای نمی داد تا اینکه در یک روز پاییزی اتفاقی تازه مسیر زندگی او را تغییر می دهد.

در بخشی از این داستان آمده است: «آقا نادر هر روز صبح ندا و سعید را پایین چهارراه بزرگ، توی یک کوچه خلوت پیاده می کرد و می رفت. مادرشان همیشه توصیه می کرد که ندا مراقب سعید باشد و لقمه نان و پنیری را که برایشان می گذاشت، بخورند. ندا پایین چهارراه می ایستاد. پلیس ها آنجا نمی آمدند. چراغ که سبز می شد ندا می رفت بالای جدول می ایستاد تا ماشین ها رد شوند. در آن دقایق، بیشتر حواسش پیش بچه هایی بود که به مدرسه می رفتند. یک بار که چراغ قرمز شد، ندا رفت بین ماشین ها. همان ردیف اول نگاهش افتاد به یک پراید نقره ای رنگ. یک دختر و پسر دانش آموز، روی صندلی عقب آن نشسته بودند. او که کنار ماشینشان ایستاد، راست نشستند و زل زدند به صورت چرک و رخت و لباسش. خیلی از بچه ها یا بزرگترها با تعجب نگاهش می کردند ولی نگاه آن دو فرق داشت و از همین جا ماجرای هیجان انگیز چراغ قرمز شروع می شود.»

در این کتاب نویسنده با زبانی ساده گوشه ای از معضلات اجتماعی جامعه را به تصویر کشیده و زندگی را از منظر کودکان کار بیان می کند. کودکانی که برای گذران زندگی خود مجبور هستند هر روز در خیابان ها پرسه زده و از مردم طلب پول نمایند. یکی دیگر از ویژگی های کتاب تصاویر آن است که تناسب و فضای هماهنگی را با خود داستان دارد و خوانندگان را به درک بهتر داستان هدایت می کند.

چاپ نخست کتاب «ماجرای چراغ قرمز» در 84 صفحه مصور در شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 5500 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه مند به ادبیات داستانی قرار گرفت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط