loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده ترکیب بندهای عاشورایی در «محتشم نامه» منتشر شد

کتاب «محتشم نامه» حاصل تحقیق و تالیف مهدی امین فروغی شامل گزیده ترکیب بندهای عاشورایی در استقبال از محتشم کاشانی منتشر شد.

چهارشنبه 13 آبان 1394

کتاب «محتشم نامه» گزیده ترکیب بندهای عاشورایی در استقبال محتشم کاشانی به تحقیق و تالیف مهدی امین فروغی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی راهی بازار کتاب شد.

محتشم کاشانی با ترکیب بند ارجمند خود روحی تازه در کالبد مرثیه سرایی دمید و جوششی در دل ها پدید آورد. او به مرثیه سرایی در ادب فارسی اعتبار بخشید و تاثیری شگرف از خود برجای گذاشت.

از بدو سرایش این ترکیب بند بسیاری از بهترین شاعران پارسی گوی به استقبال محتشم رفته و آثاری تابناک پدید آوردند و چنین شد که سنگ بنای او در ادب پارسی معموره ای شگف سر بر کشید.

از آنجا که چهارده قرن از شهادت امام حسین (ع) می گذرد از همان ابتدا تا به امروز شاعران بسیاری در این سوگ عظیم شعر سروده اند که پس از محتشم کاشانی شاعرانی در استقبال از ترکیب بند مشهور او برای این سوگ در قالب ترکیب بند شعر سروده اند.

در این مجموعه 547 صفحه ای اشعاری از وحشی بافقی، حزین لاهیجی، وصال شیرازی، وقار شیرازی، نیّر تبریزی، طرب شیرازی، صغیر اصفهانی، امیری فیروزکوهی، مشفق کاشانی سیدعلی موسوی گرمارودی، بهاءالدین خرمشاهی و ... آورده شده است.

کتاب «محتشم نامه»به همت مهدی امین فروغی در یک هزار و دویست نسخه با قیمت 43 هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی راهی بازار کتاب شده و می تواند مور استفاده علاقه مندان به شعر عاشورایی و محققان این حوزه قرار بگیرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط