loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سبز قبا» زنده شد

«سبز قبا» روایتی خواندنی از زندگی امام زاده معروف دزفول است که میترا لبافی آن را نوشته و انتشارات شهرقصه به تازگی منتشر کرده است.

چهارشنبه 13 آبان 1394

این داستان به زندگی کوتاه و پربار امامزاده ای می پردازد که در نوزده سالگی از دنیا رفت و با وجود این که اطلاعات زیادی از زندگی او دردست نبوده، نویسنده با همان اطلاعات اندک، برفراز و فرودهایش کار کرده و به صورت داستانی مناسب برای کودک و نوجوان نوشته است .

آستانه متبرکه حضرت محمد بن موسی الکاظم (ع) معروف به سبز قبا در مرکز شهرستان دزفول واقع است . این امامزاده در واقع برادر امام رضا (ع) است که به دلایل سیاسی به شهر دزفول پناهنده شده و در همان جا به علت بیماری از دنیا رفته بود . سبزقبا، که دارای کرامت های زیادی است از جایگاه و منزلت والایی بین مردم برخوردار است .

میترالبافی که در زمینه کودک و نوجوان عناوین کتاب مختلفی را در کارنامه خود دارد این بار در اثر تالیفی خود به کتاب های مذهبی کودکان توجه کرده است به خبرنگار ما در خصوص این کتاب گفت : «سبز قبا» خیلی اتفاقی به من پیشنهاد شد . مسئولان فرهنگی آن مجموعه افرادی فعال بودند که می خواستند امام زاده شان را به خوبی معرفی کنند و در نگاهی هماهنگ با یکدیگر این اثر پدید آمد.

وی افزود: به نظر می رسد که با وجود توجه بسیاری از مسئولان فرهنگی ما به موضوع های مذهبی کتاب های دینی برای کودک و نوجوان خیلی کم است و این موضوع جای تعجب دارد چون مخاطبان کودک و نوجوان تشنه این عناوین هستند .

میترالبافی گفت : برای کتاب های دینی محدودیت های دیگری هم هست . وقتی که این اثر را می نوشتم همدلی مجموعه فرهنگی امامزاده سبز قبا کمک کرد تا آن را به خوبی تکمیل کنم و با خودم فکر کردم چرا کتاب های دینی برای کودک و نوجوان ، همیشه موضوع های تکراری را دنبال می کند و چه خوب که بقیه مجموعه های فرهنگی با نگاهی تخصصی وارد صحنه شوند و سوژه های خوب را در اختیار نویسندگان بگذارند . این کتاب از این نظر تجربه خوبی بود که به من ثابت کرد در تالیف یک کتاب همیشه نویسنده نفر اول نیست و نهادهای اجتماعی علاقمند به کتاب هم می توانند در پویایی صنعت نشر کمک کننده باشند .

میترالبافی دارای سابقه مطبوعاتی از سال 1372 است و تا کنون 14 عنوان کتاب در زمینه داستانی و رسانه به رشته تحریردرآورده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط