loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب جدیدی در شرح دعای مرزداران امام سجاد (ع)

کتاب «تاکتیک های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی» علامه جعفر مرتضی عاملی، در شرح دعای مرزداران امام سجاد (ع) منتشر شد.

دوشنبه 18 آبان 1394

کتاب «تاکتیک های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی در دعای اهل ثغور امام سجاد(ع)» علامه جعفر مرتضی عاملی، مورخ و اندیشمند برجسته لبنانی، به همت دکتر حسن مجیدی و مطهره محسن بیگی ترجمه و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

بررسی اندیشه ‏های سیاسی معصومین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما به نظر می‏ رسد که این اهمیت در مورد اندیشه ‏های امام زین ‏العابدین(ع) بیشتر از دیگران است و از دلایل آن، تصورات غلطی است که از امام چهارم(ع) در ذهن برخی مردم وجود دارد. اگر به سیره آن حضرت و به ویژه دعاهای صحیفه سجادیه نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که امام(ع) در لابه‏لای این دعاها، چه سیاست‏ های مهمی را گنجانده ‏اند. یکی از دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه، دعا برای مرزداران است؛ این دعا شامل سیاست‏ ها و تاکتیک ‏های جنگی می‏ شود که امام برای مبارزه با حکومت جائر وقت به کار برده ‏اند.

علامه جعفر مرتضی در کتاب «سیاسة الحرب فی دعاء أهل الثغور» با تشریح ابعاد مختلف دعای امام سجاد(ع) درباره مرزداران، به نکات مهمی در لزوم به کارگیری همه راه‏ ها و وسایل مشروع برای دفاع از سرزمین ‏های اسلامی می ‏پردازد و یادآور می ‏شود که این دعا، مجموعه ‏ای بسیار مهم و گرانقدر برای جهان تشیع در تبیین مفهوم جهاد و دفاع است.

کتاب «تاکتیک های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی» در 208صفحه، قطع رقعی، دو رنگ، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 8300 تومان عرضه شده است. پیش از این، دفتر نشر معارف از این اندیشمند و مورخ برجسته لبنانی کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» را به همت حجت الاسلام محمدصادق روحانی ترجمه و منتشر کرده است.

گفتنی است، دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام چهار کتاب «راهبردهای اسلام»، «شیعه امامیه»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از مرحوم علامه عبدالهادی الفضلی (متفکر برجسته شیعی عربستان)، دو کتاب «شهید صدر» و «مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف(ع)» از آیت الله سید کاظم حسینی حائری (از اندیشمندان و علمای برجسته عراق)، «اسلام، دین بیداری» از استاد محمد العاصی (اندیشمند آمریکایی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، دو کتاب «میراث عظیم و امت خفته» و «جهان اسلام و خیزش آگاهی» از دکتر مظفر اقبال (رییس مرکز اسلام و علوم کانادا) و «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا» از دکتر ظفر بنگاش را ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهای دیگری از دکتر کلیم صدیقی، یوسف الخباز، یحیی بونو، رشید بن عیسی و طلال عتریسی منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط