loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهش «دیالکتیک هگل» منتشر شد

چاپ نخست کتاب «دیالکتیک هگل» تالیف هانس- گیورگ گادامر با ترجمه پگاه مصلح منتشر شد.

دوشنبه 18 آبان 1394

به تازگی انتشارات علمی و فرهنگی چاپ نخست کتاب «دیالکتیک هگل» را منتشر و به بازار عرضه کرده است. این کتاب را هانس- گیورگ گادامر به زبان آلمانی به رشتۀ تحریر درآورده و پگاه مصلح آن را به فارسی ترجمه کرده است .

کتاب پنج مقاله دارد که نویسنده پس از سی سال پژوهش در بارۀ دیالکتیک هگل و در سال های 1961 تا 1973 که به بلوغ آرای روش شناختی خود رسیده ، آن ها را نوشته است . در اهمیت نگارش این مقاله ها باید گفت که هر کوششی برای شناخت دیالکتیک مدرن و معاصر و نقادی های مربوط به آن ، به بررسی دیالکتیک هگل بستگی دارد .

مترجم در یادداشت خود می نویسد ابتدا قصد داشته این مقاله ها را از ترجمۀ انگلیسی به فارسی برگرداند، اما پس از مشاهدۀ نسخه های آلمانی و مواجهه با اختلافات مهم متن های آلمانی و انگلیسی تغییر نظر داده و ترجمه را بر پایه متن اصلی آلمانی قرار داده است .

گفتنی است خواننده در این کتاب با عناوینی چون هگل و دیالکتیک باستانی، جهان وارونۀ هگل ، دیالکتیک خود آگاهی ، ایدۀ منطق هگل و هگل و هایدگر روبرو می شود . هم چنین سه واژه نامۀ آلمانی-فارسی ، یونانی_فارسی، و لاتین –فارسی در انتها ، به مقالات پیوست شده است .

چاپ نخست دیالکتیک هگل، مقاله هایی از مجموعۀ «فلسفۀ نوین» در قطع رقعی و 200 صفحه و با قیمت چهارده هزارتومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط