loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعر خرمشهر و دختران خرمشهر

نخستین کتاب مجموعه "خرمشهر" با عنوان "شعر خرمشهر" و شامل اشعاری درباره آزادسازی این شهر، در مرحله گردآوری است. این اثر تا هفته دفاع‌مقدس سال جاری توسط نشر مجنون منتشر می‌شود.
مجید فلاح شجاعی، مدیر طرح "شعر خرمشهر" در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران اظهار داشت: مجموعه "خرمشهر" با هدف جمع‌آوری آثار مربوط به آزادسازی خرمشهر در تمام زمینه‌ها و قالب‌ها، در 40 مجلد تدوین می‌شود. تاکنون یک جلد از این مجموعه با عنوان "دختران خرمشهر" به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اشعار شاعران پیشکسوت و جدید که درباره خرمشهر سروده و در کتاب‌ها و مطبوعات منتشر شده‌اند، با هدف تدوین نخستین مجلد از مجموعه "خرمشهر" و با عنوان "شعر خرمشهر" جمع‌آوری شد.

فلاح‌ شجاعی تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 قطعه شعر در دو بخش کلاسیک و نو گردآمده است. این اثر با هدف تولید کتاب مرجع درباره "شعر خرمشهر" تدوین می‌شود. بنابراین حساسیت‌ بسیاری در گزینش اشعار داریم.

وی خاطر نشان کرد: ایثارگری، گسترش فرهنگ شهادت، مظلومیت مردم خرمشهر از زمان اشغال تا آزادسازی آن و وضعیت کنونی این شهر به لحاظ عمرانی و اجتماعی، از مهم‌ترین سوژه‌هایی هستند که در این اشعار به آن‌ها پرداخته شده است.

مجید فلاح شجاعی یادآور شد: اشعاری که درباره خرمشهر سروده شده، اما به چاپ نرسیده‌اند نیز در مجموعه "شعر خرمشهر" گنجانده می‌شوند. این اثر تا هفته دفاع‌مقدس سال جاری توسط نشر مجنون منتشر می‌شود.

همچنین خاطرات "دختران خرمشهر" این انتشارات به چاپ چهارم رسید. دومین کتاب از مجموعه 40 جلدی "خرمشهر" با عنوان "دختران خرمشهر" نوشته اختر دهقانی، توسط نشر مجنون به چاپ چهارم می‌رسد.

به گزارش ایبنا، در کتاب "دختران خرمشهر" عناوین؛ "عاشقانه‌ای کنار کارون"، "دل هست به یاد نرگست مست هنوز"، "عشق و خون در خرمشهر"، "خانه مهناز" و "عشقستانی به نام نهر خین" دیده می‌شوند.

این کتاب براساس خاطرات دختران خرمشهری از زمان اشغال تا آزادسازی این شهر تنظیم شده است.

دومین اثر از مجموعه 40 جلدی "خرمشهر" با عنوان "دختران خرمشهر" در قطع پالتویی و 73 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهای 10 هزار ریال، به زودی توسط نشر مجنون به چاپ چهارم می‌رسد.

مجموعه "خرمشهر" با هدف جمع‌آوری آثار مربوط به آزادسازی خرمشهر در تمام زمینه‌ها و قالب‌ها، تدوین می‌شود.

چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط