loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد چهارم "خاطرات صادق طباطبایی" منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : صادق طباطبایی

صادق طباطبایی، از انتشار ادامه مجموعه خاطراتش خبر داد و گفت: جلد چهارم این مجموعه تا پایان امسال، توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) به چاپ خواهد رسید. پنجمین و آخرین جلد از مجموعه خاطراتم، شامل وقایع جنگ تحمیلی و ارتحال امام‌خمینی(ره) در قالب سه جلد به چاپ خواهد رسید که با این ترتیب، مجموعه خاطراتم به 7 جلد می‌رسد.
صادق طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: جلد چهارم مجموعه خاطراتم، از رفراندوم 12 فروردین سال 1358 آغاز می‌شود و تا آغاز جنگ تحمیلی پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: نسل سوم انقلاب، در فضای حیات امام‌خمینی(ره) تنفس نکرده و نسبت به شرایط اجتماعی و سیاسی قبل از انقلاب و رویدادهای منجر به آن، آگاهی لازم را ندارند. امام‌خمینی(ره) نیز در وصیت‌نامه خود بر آگاه کردن نسل جوان از دلایل و ریشه‌های انقلاب ایران تاکید کرده‌اند، اما متاسفانه، این خلاء در ذهن جوانان وجود دارد.

نویسنده کتاب "تکنوپولی"، به استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از مجموعه خاطراتش اشاره کرد و گفت: نسل جوان به راویان صادق برای بازگویی ماجراها و وقایع منجر به پیروزی انقلاب نیازمندند.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین و آخرین جلد از مجموعه خاطراتم، شامل وقایع جنگ تحمیلی و ارتحال امام‌خمینی(ره) است که به دلیل حجم بالای کتاب، در قالب سه جلد به چاپ خواهد رسید. با این حساب، مجموعه خاطراتم به 7 جلد می‌رسد.

3 جلد منتشر شده خاطرات صادق طباطبایی با عناوین؛ "جنبش دانشجویی ایران"، "لبنان، امام صدر و انقلاب فلسطین" و "شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران"، شامل زندگی‌نامه و سیر تحصیلات صادق طباطبایی، جنبش‌ سیاسی اجتماعی انجمن‌های اسلامی دانشجویان فارسی‌زبان در خارج از کشور، نقش مرحوم سید احمد خمینی در شکل گیری انقلاب اسلامی، سفر طباطبایی به لبنان و نامه‌های شهید دکتر مصطفی چمران و بازگویی وقایع مربوط به روزهای آغازین پیروزی انقلاب و رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 هستند.

300 دوره از این مجموعه خاطرات، در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) و در طول برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش رسیده است.

در حال حاضر از صادق طباطبایی کتابهای «طلوع ماهواره افول فرهنگ، چه باید کرد؟» و ترجمه آثار نیل پستمن مانند «تکنوپولی» و «نقش رسانه های تصویری در زوال دوران کودکی» و «زندگی در عیش و مردن در خوشی» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط