loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتگوی خبرگزاری کتاب ایران با مدیر سایت «پاتوق کتاب»

مدیر سایت «پاتوق کتاب» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ این سایت در پاییز سال 1387 در راستای تقویت گفتمان فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مهدی فقیهی‌نژاد ادامه داد: اطلاع رسانی در حوزه کتاب و معرفی آثار منتشر شده، آخرین اخبار حوزه کتاب و نشر، نقد کتاب و فرهنگ کتابخوانی، معرفی متفکران، نویسندگان و هنرمندان برجسته انقلاب اسلامی برخی از برنامه‌هایی است که در این سایت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به لزوم گسترش کتابخوانی در کشور گفت: در سایت پاتوق کتاب، راهکارهای اجرایی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه ارایه شده و برای مطالعه موضوعی و سیرهای مطالعاتی مختلف، گسترش فروش و توزیع اینترنتی محصولات فرهنگی اعم از کتاب، نرم‎افزار و نشریات فراهم شده است.

فقیهی‌نژاد امکان دسترسی آسان و سریع به بانک اطلاعاتی کامل از محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای دانشجویان و اساتید را یکی از ویژگی‌های این سایت معرفی کرد و اظهار داشت: سهولت دسترسی به آثار حوزه انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه‌ها، مساجد، هئیت‌ها، و سیر مطالعاتی پیشنهادی در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های این پایگاه اینترنتی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه این سایت از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ای تشکیل شده است، عنوان کرد: بخش گسترده این سایت را موضوعات مختلفی چون انقلاب، دفاع مقدس، هنر و ادبیات، فلسطین، زن و خانواده، شیعه‌شناسی، عرفان و فلسفه، غرب و صهیونیسم و کودک و نوجوان تشکیل می‌دهد.

فقیهی‌نژاد درباره بخش مشاور کتاب سایت نیز توضیح داد: در این بخش، افراد علاقه‌مند سوالات خود در حوزه‌های مختلف کتاب‌شناسی به صورت ایمیمل ارسال می‌کنند و مشاور کتاب نیز هر روز پاسخ سوالاتشان ایمیل کرده و یا بر روی سایت منتشر می‌کند.

وی با بیان اینکه فروش اینترنتی کتاب از دیگر فعالیت‌های این سایت است، گفت: مخاطب پس از ورود به کتابخانه سایت و انتخاب اثر مورد نظر، فرم درخواست خرید کتاب را تکمیل کرده و هزینه کتاب پس از تحویل به مخاطب دریافت می‌شود.

فقیهی‌نژاد همچنین با اشاره به برنامه‌های آینده این سایت‌، افزود: در حال رایزنی با شرکت‌های خارجی هستیم تا بتوانیم بخش فروش اینترنتی کتاب‌های خارجی را برای ایرانیان خارج از کشور مهیا کنیم.

سایت پاتوق کتاب به نشانی www.ketabroom.ir زیر مجموعه دفتر نشر معارف فعالیت می‌کند.

یکشنبه 3 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط