loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) منتشر شد

فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ایران و ۷۷ کشور جهان منتشر شد.

دوشنبه 2 آذر 1394

سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، با اعلام خبر انتشار فراخوان جشنواره گفت: با توجه به سنت هر ساله که فاصله بین آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تا زمان اعلام فراخوان دوره بعدی حداکثر دو ماه است، این فراخوان منتشر شد تا علاقمندان فرصت کافی برای خلق آثار در ساحت مقدس فرهنگ رضوی را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: پس از طی فرآیند چهار مرحله ای نشست های آسیب شناسی، مشورتی، منطقه ای و کمیته برنامه ریزی که در این نشست ها نقاط ضعف و قوت دوره گذشته جشنواره مورد بررسی قرار گرفت، متناسب با نیازهای روز و ظرفیت های هر استان و با لحاظ نوآوری های لازم، در یک جهاد فرهنگی و کوششی بی وقفه و با مشارکت همه جانبه صاحب نظران و دست اندرکاران، فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تدوین و منتشر شد.

جعفری یادآور شد: این فراخوان با توجه ویژه به «سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با الهام از آموزه های رضوی» در سه بخش استانی، ملی و بین المللی منتشر شده است.

جعفری اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، به مناسبت سالروز میلاد فرخنده امام علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت،حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، از یکم تا یازدهم ذی القعده، در «دهه کرامت» برگزار می شود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره تاکنون 13 دوره را پشت سر گذاشته و دبیرخانه های موضوعی در تمام استان های کشور دایر بوده اما گستره برپایی جشنواره در سطح ملی و بین المللی است. بدین معنا که هموطنان از هر نقطه کشور می توانند در برنامه های این جشنواره منطبق با علاقه مندی خود شرکت کنند.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، به بخش های 10 گانه چهاردهمین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: برای جشنواره های سراسری 10 بخش کلی در نظر گرفته شده که عبارت اند از: فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی، رسانه های دیجیتال، کودک و نوجوان، دانشگاهیان، بین الملل و ویژه برنامه ها.

وی ادامه داد: فراخوان هر یک از برنامه های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) از سوی دستگاه های مرتبط منتشر می شود. علاقه مندان برای ثبت نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه ها می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سه زبانه «شمس توس» به نشانی http://www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن : 05132283044به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در عرصه ملی و بین المللی برگزار می شود. افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط