loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «حضرت بقیه‌الله(عج)» به قلم آیت‌الله محمد شجاعی

نویسندگان مرتبط : محمد شجاعی

کتاب «حضرت بقیه‌الله(عج)» به قلم آیت‌الله استاد محمد شجاعی از سوی انتشارات سروش منتشر شد. نوشتار حاضر از بررسی معنای بقیه‌الله آغاز و به میلاد، امامت، رجعت و یاران وی ختم شده است.

این اثر حاوی شش فصل است که فصول آن شامل شناخت حضرت مهدی(عج)، غیبت کبری، امام مهدی(عج) از منظر اهل سنت، عصر ظهور، رجعت و عرض اخلاص، اطاعت و عشق است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «امام مهدی(عج) از منظر اهل سنت» آمده است: «عبدالله بن‌ عمر گوید، رسول خدا(ص) فرمود: خروج می‌کند مهدی(عج) در حالی که بر بالای سرش فرشته‌ای ندا می‌کند: این است مهدی(عج) پس از او تبعیت کنید.»

در قسمتی از کتاب درباره علل رویگردانی از امام زمان(عج) آمده است که در زمان ظهور عده‌ای با او موافق و گروهی با او مخالف‌اند. در میان مخالفان برخی پیش از ظهور با او دشمن بوده‌اند و بعضی نیز پس از خروج و قیام او، در برابرش می‌ایستند.

به نوشته استاد شجاعی، در این باره روایات فراوانی وجود دارد که از جمله عبدالله بن عطا می‌گوید: «از امام باقر(ع) پرسش نمودم هنگامی که قائم(عج) قیام می‌فرماید به کدام روش در میان مردم پیش می‌رود؟ حضرت فرمود: آنچه از قبل از او رایج بوده است، از میان می‌برد و چنانکه رسول خدا(ص) چنین کرد و اسلام را به صورت استیناف می‌کند(یعنی اسلام را به همان صورت ناب و اصیلی که داشته عرضه می‌فرماید.)»

کتاب «حضرت بقیه‌الله(ع)» در شمارگان 2000 نسخه، 216 صفحه و بهای 25000 ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شد. این کتاب پیش از این توسط مرحوم محمدرضا کاشفی منتشر شده بود ولی این بار استاد شجاعی با افزوده هایی آن را منتشر کرده است.

استاد شجاعی از شاگردان علامه طباطبایی است که کتابهای زیر از ایشان در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق موجودو قابل تهیه است:
بازگشت به هستی
تجسم عمل و شفاعت
حضرت بقیه الله صلوات الله و سلامه علیه
طریق عملی تزکیه (1) جلد 2
طریق عملی تزکیه (2) جلد 3
عروج روح
قیام قیامت
مبانی نظری تزکیه جلد 1
معاد یا بازگشت بسوی خدا جلد دوم
ملائکه
مواقف حشر
پنج رساله

جمعه 8 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یاحسین

خدا روحشان را متعالی کند ، أثار ایشان بسیار بسیار کمیاب و ارزشمند و برای کسانیکه میخواهند راه نجات را پیدا کرده موثر است ،حتما مطالعه شود

1 مرداد 1400

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط