loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «شیعیان کشمیر» منتشر می‌شود

کتاب «شیعیان کشمیر»، به قلم «غلام‌محمد متو» به همت انتشارات مجمع جهانی شیعه‌شناسی تا اواخر مردادماه منتشر می‌شود.



حجت‌الاسلام و المسلمین «علی انصاری بویراحمدی»، مدیر مجمع جهانی شیعه‌شناسی در گفت‌وگو با سرویس اندیشه خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، گفت: کتاب «شیعیان کشمیر» که به بررسی موقعیت اجتماعی شیعیان منطقه کشمیر می‌پردازد، به قلم «غلام‌محمد متو» به همت انتشارات مجمع جهانی شیعه‌شناسی تا اواخر مردادماه منتشر می‌شود.

انصاری در ادامه سخن‌های در مورد نفوذ تشیع در این منطقه افزود: تشیع در کشمیر دارای سابقه طولانی و درخشانی است و اسلام توسط یکی از علمای بزرگ به نام «سیدشرف الدین» معروف به «بلبل شاه» در کشمیر رسمیت یافت.

وی خاطرنشان کرد: تشیع با همت علمای بزرگی چون «سید‌علی همدانی» و «سیدمحمد مدنی» و «سیدحسین رضوی قمی» و «ملا عالم انصاری» و خصوصا زحمات فروان «میرشمس‌الدین عراقی (اراکی)» به گسترش فراوانی رسید.

مدیر مجمع جهانی شیعه‌شناسی در مودر «میرشمس‌الدین عراقی» اظهار کرد: توسط ایشان مظاهر کفر و بت پرستی از کشمیر برچیده شد، فذا نویسنده این کتاب «غلام محمد متو (گلزار)» که خود از اهالی کشمیر است با توجه به متون تاریخی و کهن کشمیر روند شکل گیری اسلام و تشیع و تاریخ پرفراز و نشیب شیعیان و حاکمان شیعه پرداخته و در ادامه با بررسی وضعیت فعل شیعیان برای بهبود وضعیت آنان راهکار مناسبی را ارائه کند.

منبع: ایکنا

جمعه 8 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

دکتر نذیر حسین

خیلی خوب

20 بهمن 1391

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط