loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویراست دوم مجموعه "خاطرات 15 خرداد" منتشر شد

ویراست دوم مجموعه "خاطرات 15 خرداد" در برگیرنده خاطرات قیام 15 خرداد 1342 شهرهای تبریز، شیراز، تهران و قم، در پنج مجلد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
علی باقری، گردآورنده این مجموعه اظهار داشت: مجموعه "خاطرات 15خرداد" حاصل مصاحبه با حدود 170 نفر از انقلابیون، مبارزان و صاحب‌نظران قبل از انقلاب و معطوف به وقایع سال‌های 1339 تا 1343 است. این مجموعه، خاطرات، شنیده‌ها و دیدگاه‌های افراد مختلف و از جمله کسانی را شامل می شود که در جبهه رهبری امام خمینی(ره)، مخالف رژیم شاه خائن بودند.

وی ادامه داد: طرح "خاطرات 15 خرداد" که حدود 4 سال به طول انجامید، شامل 530 ساعت نوار ضبط شده ویدیویی بود که برای انتشار مجموعه ای 23 جلدی در نظر گرفته شد. بخشی از این خاطرات که در 20 تا 30 ساعت جلسات مصاحبه ضبط شده بودند، به نام فرد خاطره‌گو در یک یا دو جلد کتاب و منتشر شدند.

باقری افزود: بخشی از مصاحبه‌ها در فاصله سال‌های 1375 تا 1380 در یک مجموعه 9 جلدی با عنوان "خاطرات 15 خرداد" منتشر شد. دو جلد "خاطرات 15 خرداد شیراز" این مجموعه توسط جلیل عرفان منش تدوین شده بود.

وی درباره علت توجه به 4 شهر تبریز، شیراز، تهران و قم در مجموعه "خاطرات 15 خرداد" گفت: نقاط کانونی مبارزات 15 خرداد 1342 در این شهرها شکل گرفته بودند و از این جهت به خاطرات این شهرها توجه شده است.

باقری در پایان تصریح کرد: گزارش طرح گردآوری "خاطرات 15 خرداد" و مراحل مختلف آن طی 4 سال نیز در کتابی با عنوان "گزارش یک طرح" در سال 1386 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: ایبنا

جمعه 8 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط