loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کتاب «در‌آمدی بر تاریخ ادیان در قرآن»

کتاب «درآمدی بر تاریخ ادیان در قرآن»، نوشته عبدالرحیم گواهی از سوی مؤ سسه بوستان کتاب منتشر شد. این کتاب در پیشینه مجادله و منازعه پیامبران وحیانی با همه کسانی است که به گونه‌ای غیر خدا را به پرستش گرفته‌اند و سد راه بندگان خدا از پرستش خالص و بدون شرک شده‌اند.

نویسنده در این کتاب با بررسی نزول، قرائت،اوصاف و مخالفان قرآن به این نتیجه رسیده است که اصول، مفاهیم و مضامین قرآنی نزد مسلمانان بسیار با اهمیت است؛ از این‌رو در بحث ادیان تنها از این کتاب الهی بهره برده است.

بحث کلی تاریخ ادیان، اهل کتاب در قرآن، کفر، نفاق و استضعاف در قرآن و روابط خارجی امت اسلامی عناوین بخش‌های این کتاب است.

تقسیم‌بندی اعتقادی افراد در طول تاریخ، تسامح دینی، دین در قرآن، وحدت ادیان الهی در قرآن، ایمان درقرآن، اسلام در قرآن، اهل کتاب، حضرت ابراهیم، دین یهود در قرآن، مسیحیت در قرآن، صائبین و مجوس در قرآن، کفر در قرآن، نقاق در قرآن، استضعاف در قرآن از مطالبی است که نویسنده با استفاده از آیات قرآن به شکلی مفصل به تشریح آن پرداخته است.

در گزیده‌ای از این کتاب ذیل عنوان «قوم یهود و قرآن» آمده است: «قرآن می فرماید‌ بعضی از یهود وقتی با مؤمنان مسلمان روبه رو می شدند (قالوا آمنا) وچون بین خودشان خلوت می کردند همدیگر را سرزنش می کردند که (اتحدثونهم بما فتح الله علیکم لیحاجوکم به عند ربکم افلا تعقلون) یعنی چرا حرف هایی را که خدا برای شما گشوده است برای مسلمانان نقل می کنید تا آنها بعدا باهمان‌ها با خود شما محاجه کنند که این نشانه نفاق و دورویی یهود است.»

گفتنی است، کتاب «درآمدی بر تاریخ ادیان در قرآن‌» نوشته عبدالرحیم گواهی در 500 صفحه و با شمارگان 1500 نسخه، از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است. این کتاب پیش از این از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده بود.

در زمینه ادیان، کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
پرسش ها و پاسخ ها -12 (ادیان و مذاهب)
موعود ادیان
راهنمای ادیان زنده (دوره دو جلدی)
سیری در ادیان زنده جهان (غیر از اسلام)
زن در ادیان بزرگ جهان
یهودیت
بیداری من (ناگفته هایی از نفوذ یهود در آمریکا)
یهود و صهیونیسم ؛ تحلیل عناصر قومی ، تاریخی و دینی یک فاجعه
یهودیان و حیات اقتصادی مدرن
پیامبر (ص) و یهود حجاز
آژانس یهود
پروتکل های رهبران یهود برای تسخیر جهان
مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصولگرا در آمریکا)
سیری در مکتب یهود
تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی
مسیحیت شناسی مقایسه ای
پیشینه تاریخی گفت و گو اسلام و مسیحیت با تأکید بر دیدگاه شیعه و کاتولیک
مسیحیت


یکشنبه 10 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط