loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث در یک کتاب

نویسندگان مرتبط : عباس پسندیده

بررسی آیات و احادیث مربوط به خانواده در کتابی با عنوان «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» به کوشش عباس پسندیده و به دو زبان عربی و فارسی از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش ایبنا، این اثر خانواده را از سه محور کلی «تشکیل خانواده»،‌ «عوامل تحکیم و تعالی خانواده» و «آسیب‌ها و فروپاشی آن» با استفاده از رهنمودهای مهم و سازنده اسلام به صورتی منسجم و با شیوه‌ای نو همراه با چند تحلیل بررسی کرده است.

در بخشی از معرفی این کتاب آمده است:‌ «نهاد خانواده، اصلی‌ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ‌های گوناگون و زمینه‌ساز خوشبختی و یا بدبختی انسان‌ها و امت‌ها است. از این رو اسلام، که دربردارنده برنامه سعادت و تکامل بشر است، عنایت ویژه‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت‌ساز دارد.»

این اثر پاسخ‌گوی نیاز پژوهشگران مسایل خانواده به منابع اسلامی است و می‌تواند خانواده‌ها و جوانان را در رسیدن به آرامش در زندگی رهنمون شود.

«تشکیل خانواده»، «عوامل تحکیم خانواده» و «آسیب‌های خانواده» بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

تشویق به تشکیل خانواده و آداب و موانع آن، از موضوعات فصل اول، مهربانی و عطوفت، تربیت دینی، پاسخ دادن به غرایز جنسی، دعا کردن و تلاش برای تأمین نیازهای اقتصادی خانواده از مباحث فصل دوم و آسیب‌های کلی خانواده و آسیب‌های وارده از سوی شوهر و زن از موضوعات فصل سوم کتاب به شمار می‌آیند.

چاپ اول کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» به کوشش عباس پسندیده و زیر نظر محمد محمدی‌ری‌شهری و با ترجمه حمیدرضا شیخی در شمارگان 2000 نسخه، 520 صفحه و بهای 50000 ریال از سوی انتشارات دار‌الحدیث وارد بازار کتاب شد.

از این نویسنده کتابهای «پژوهشی در فرهنگ حیا» و «هنر رضایت از زندگی»(دفتر نشر معارف) در فروشگاهای این انتشارات و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 12 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط