loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ چهارم «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی»

نتایج تحقیقات و بررسی‌های برون‌مرزی و داخلی «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی» در کتابی با همین عنوان تألیف دکتر محمدباقر حشمت‌زاده از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودی تجدید چاپ می‌شود.
به گزارش ایبنا، زهره غلامی، کارشناس سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در این کتاب با دو متغیر روبه رو هستیم.؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان متغیر مستقل و کشورهای مسلمان، متغیر وابسته‌اند. دغدغه کتاب حاضر این است که تأثیرات متغیر مستقل را در متغیرهای وابسته شرح و اثبات کند.

وی افزود:‌ بر اساس مضامین این اثر، انقلاب اسلامی ایران به عنوان موضوعی علمی و پژوهشی با انگیزه‌های مختلف و از زوایای متفاوتی طی ربع قرن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و حاصل آن به صورت انبوهی از کتاب‌ها و مقالات، چاپ و منتشر شده است. در این میان تحقیقات و کتاب‌های برون مرزی، سهم بسیار بیشتری از فعالیت‌های درون مرزی داشته‌اند.

غلامی یادآور شد: این کتاب دارای طرح تحقیق، مقدمه، هفت فصل و جمع‌بندی است. از عناوین فصل‌های این نوشتار می‌توان به «انقلاب اسلامی و کشورهای عربی آسیا»، «انقلاب اسلامی و کشورهای عربی آفریقا»، «انقلاب اسلامی و کشورهای آفریقای سیاه» و «انقلاب اسلامی و کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی» اشاره کرد.

وی گفت:‌ مباحث «انقلاب اسلامی و ترکیه»، «انقلاب اسلامی و کشورهای شبه قاره هند»، «انقلاب اسلامی و کشورهای جنوب شرقی آسیا» و «جمع بندی و نتیجه گیری» از دیگر عنوان‌های این کتاب به شمار می‌روند.

غلامی متذکر شد: همان‌گونه که در بخشی از معرفی این اثر آمده است؛ «فصول هفت‌گانه ماهیتی جغرافیایی دارند. در واقع به لحاظ مشترکات جفرافیایی و فرهنگی، جهان اسلام به هفت منطقه تقسیم و مطابق منابع و مدارک گردآوری شده، بازتاب انقلاب اسلامی در هر حوزه مورد تجزیه و تحلیل واقع شده و استنتاج به عمل آمده است. در هر منطقه نیز با توجه به میزان مدارک، کشورهایی به طور خاص مورد بررسی واقع شده و تأثیر انقلاب اسلامی در آن جا مورد توجه قرار گرفته است.»

چاپ چهارم کتاب «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی» در شمارگان 2500 نسخه، ۳۳۳ صفحه، قطع رقعی و بهای 35000 ریال به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

در این زمینه کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
انقلابی متمایز: جستارهایی در انقلاب اسلامی ایران
تحولات خاور میانه پس از انقلاب اسلامی
انقلاب اسلامی و استعمار فرانو در منطقه
انقلاب اسلامی ایران و جنبشهای اسلامی معاصر
نهضتهای اسلامی و انقلاب اسلامی ایران

سه‌شنبه 12 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط