loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سقوط شاه» به چاپ دهم رسید

کتاب "سقوط شاه"، خاطرات فریدون هویدا، نماینده ایران در سازمان ملل در دوران حکومت پهلوی دوم، توسط انتشارات اطلاعات به چاپ دهم رسیده است.
به گزارش ایبنا، فریدون هویدا (1303- 1385) این اثر را سال 1358 در پاریس به زبان فرانسه منتشر کرد و مدتی بعد به زبان انگلیسی ترجمه و در لندن و نیویورک توزیع شد.

وی خاطرات خود را از تاریخ دهم دی ماه 1356 تا هجدهم فروردین ماه 1358، به صورت ناپیوسته در این کتاب منعکس کرده و به بیان مسایلی مانند؛ تظاهرات مردمی در سال‌های 56 و 57، آخرین ملاقاتش با شاه خائن و برادرش امیرعباس هویدا و اوج‌گیری انقلاب پرداخته است.

فریدون هویدا، در صفحه 29 کتاب "سقوط شاه" این‌گونه آورده است: "یک شب که با برادرم شام می‌خوردم، او را هم با این عقیده خود که پدر ملت دارد رو به سقوط می‌رود و نارضایتی‌ها، حالت گسترده‌ای به خود گرفته، موافق یافتم.

امیرعباس معتقد بود که "در این میان، تقصیر عمده به گردن خانواده سلطنتی است و اگر شاه، تاج و تخت خود را از دست بدهد، این کار در درجه اول به خاطر اعمال و رفتار برادران و خواهران خود اوست" و در این ‌باره هم می‌گفت: "تو نمی‌توانی درک کنی که در دربار چه می‌گذرد؟ مسابقه غارتگری است، لانه فساد است...

من بارها با ارباب راجع به مسایل دربار صحبت کرده‌ام (برادرم بعد از انتصابش به نخست‌وزیری، همواره موقع نام بردن از شاه، لقب "ارباب" را به کار می‌گرفت) و بیش از هزار دفعه به او تذکر داده‌ام که اگر بنا است با فساد مبارزه شود، بایستی این کار را از خانه خود آغاز کند."

کتاب "سقوط شاه" نوشته فریدون هویدا و ترجمه حسین ابوترابیان، در قطع رقعی و 232 صفحه، با شمارگان 2100 نسخه و بهای 15 هزار ریال، توسط انتشارات اطلاعات به چاپ دهم رسیده است. این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 12 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط