loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دلایل امتحان الهی در کتاب «مسلمان شناسنامه ای»

این یک سنت دائمی پروردگار است که برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته و پرورش دادن بندگان آنان را می آزماید، یعنی همان گونه که فولاد را برای استحکام بیشتر در کوره می گدازند، آدمی را نیز در کوره حوادث سخت پرورش می دهد تا مقاوم شود.

پنجشنبه 12 آذر 1394

کتاب «مسلمان شناسنامه ای» با محوریت نقش بصیرت دینی در عصر مدرن تألیف سعید وطن دوست از سوی انتشارات دارالمبغلین در تیراژ هزار نسخه، در 445 صفحه با قطع رقعی و با قیمت 18 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: مردمانی که سال های سال در دفاع مقدس، برگ زرین دیگری را در طول تاریخ به ثبت رساندند و با جهاد مخلصانه خویش زمینه را برای تدین و دین داری هم نسلی های من فراهم نمودند، اما در سال های اخیر جامعه نه تنها رنگ و بوی دینی ندارد، بلکه روز به روز خوی زندگی غربی گرفته است... علت اصلی دین گریزی و قهر با موازین اخلاقی را می توان خفتن فطرت ها دانست، علت دیگر عدم آگاهی از فلسفه دین است... گمان مردم این است که دین برای 1400 سال پیش بوده است و در جامعه مدرن و پیشرفته امروز نمی تواند جایگاهی داشته باشد... .

این کتاب که یک فهرست 25 صفحه ای دارد، عناوینی نظیر شیطان و فلسفه دشمنی او با بشر، رؤیت خدا، زندگی همچون باتری، دوربین مدار بسته چند بعدی، مهم ترین دلایل گرفتاری جامعه مسلمین، مهم ترین دلیل نابسامانی در زندگی، عاق والدین، واجب فراموش شده، الگوهای مدگرایی، اشتغال زنان و دختران، ازدواج در اسلام، چرا ازدواج ها به سامان نمی رسد، دلایل روایی و شرعی بی غیرتی، مضرات مشترک اشتغال بانوان و دختران و چندین مورد دیگر مطرح شده است.

در بخش ریشه های بدگمانی به خدا با عنوان اینکه چرا خدا مردم را آزمایش می کند، می خوانیم: این یک قانون کلی و سنت دائمی پروردگار است که برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته و در نتیجه پرورش دادن بندگان آنان را می آزماید، یعنی همان گونه که فولاد را برای استحکام بیشتر در کوره می گدازند تا به اصطلاح آبدیده شود، آدمی را نیز در کوره حوادث سخت پرورش می دهد تا مقاوم شود. در واقع امتحان خدا به کار باغبانی پر تجربه شبیه است که دانه های مستعد را در سرزمین های آماده می پاشد، این دانه ها با استفاده از مواهب طبیعی شروع به نمو و رشد می کنند... امتحان الهی سه هدف را دنبال می کند: آزمون، درجه و محاکمه، آزمون الهی بیشتر حال انبیا و اولیا و مؤمنین و با هدف ترفیع درجه صورت می گیرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط