loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه تربیتی اسلام دکتر شرفی منتشر شد

کتاب «فلسفه تربیتی اسلام» با رویکرد تبیین مبانی تعلیم و تربیت اسلامی با استفاده از قرآن کریم و منابع راوی حدیث معتبر به قلم دکتر «محمدرضا شرفی» منتشر شد.

«محمدرضا شرفی» استاد دانشگاه تهران و نویسنده این کتاب، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، بیان کرد: این کتاب حاصل 2 سال پژوهش در حوزه تربیت اسلامی است که نتیجه آن در قالب این کتاب و در شش فصل تهیه و تالیف شده است.

وی درباره هدف از انتشار این کتاب گفت: بررسی‌های انجام شده در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت نشان داده است که متن مدونی درباره مبانی تربیتی در اسلام و فلسفه و انگیزه آن وجود در زبان فارسی وجود نداشته است و ما در این زمینه با خلأ جدی روبرو بوده‌ایم، جدای از این با توجه به وجود این رشته تحصیلی در دانشگاه خلا وجود یک منبع درسی منطبق با احکام اسلامی و قرآن کریم در این باره به شدت به چشم می‌خورد که در مجموع باعث نگارش این کتاب شد.

استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران افزود: این کتاب با رویکرد تطبیقی به تشریح فلسفه تربیتی اسلام پرداخته و تلاش من این بوده است که از تمامی آموزه‌های قرآن و منابع حدیثی ممتاز مانند میزان‌الحکمه و با تأکید بر تفاسیری مانند المیزان، تفسیر نور و حتی نهج‌البلاغه به یک جمع‌بندی مشخص و مدلل در ارتباط با مبانی و فلسفه تعلیم و تربیت در اسلام، دست یابم.

شرفی همچنین در توضیح شش فصل این کتاب گفت: 5 فصل ابتدایی این کتاب با موضوع کلیات و با عناوین مقدمات، مبانی هستی‌شناسی، مبانی انسان‌شناسی، مبانی معرفت‌شناسی، مبانی ارزش‌شناسی در اسلام تألیف شده است که تمامی دلالت‌های آن مستند بر آیات قرآنی است و در فصل ششم نیز دلالت‌های که تربیت اسلامی را در مقایسه با شش مکتب تربیتی دیگر در دنیا برتری می‌بخشد را به تفصیل بیان می‌کند.

در پایان کتاب منابع مورد استفاده مولف برای مطالعه بیشتر مخاطبان به تفصیل معرفی شده است.

کتاب فلسفه تربیتی اسلام باشمارگان 3000 نسخه و قیمت 3900 توسط موسسه انتشارات منادی تربیت در هفته جاری به بازار کتاب عرضه شده است.

شرفی پیش از این نیز آثار متعددی در حوزه رویکرد تربیت اسلامی مانند «تربیت اسلامی با تاکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (س)»،« شیوه تربیت فرزندان با نشاط و خلاق»، «روش‌های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر: با تاکید بر زمینه های روانشناختی و جامعه‌شناختی» را منتشر کرده است.

در زمینه فلسفه تربیتی اسلام کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری
انسان در دو فصل استاد صفایی حائری
نگاهی دوباره به تربیت اسلامی دکتر خسرو باقری
و...

دوشنبه 18 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط